חיל האוויר יקיים מטס מיוחד מעל שמי גרמניה

המטס יעבור מעל מחנה דכאו בו נרצחו כ-30 אלף יהודים, וכן מעל הכפר האולימפי במינכן בו נטבחו 11 הספורטאים הישראלים. המטס נעשה במסגרת תרגיל אומן משותף של חיל האוויר הישראלי והגרמני

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 08:15 כח באב התשפ

חיל האוויר יקיים מטס מיוחד מעל שמי גרמניה
צילום: דובר צה"ל

חיל האוויר יקיים היום (ג'), בשעות אחר הצהריים, מטס מיוחד תחת השם "זיכרון לעתיד", מעל שמי גרמניה. המטס הוא חלק מתרגיל משותף של החיל האוויר הישראלי וחיל האוויר הגרמני ויעבור מעל מחנה דכאו שבדרום גרמניה. זהו מחנה הריכוז הראשון בו נהרגו יהודים במהלך השואה, במחנה נרצחו יותר מ-30 אלף יהודים. בנוסף המטס יעבור גם מעל הכפר האולימפי במינכן בו נטבחו 11 הספורטאים הישראלים.

צילום: דובר צה"ל

המשלחת הישראלית הגיעה אמש לגרמניה,  מפקד חיל-האוויר הגרמני, לוטננט גנרל אינגו גרהארץ, ליווה את מטוס ה"נחשון" של חיל-האוויר הישראלי שהוטס על ידי מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין ומפקדת טייסת הטיסה הראשונה בחיל-האוויר, סגן-אלוף ג', בדרכו לתרגיל הבינלאומי בגרמניה. הטקס ישודר בשידור חי בפלטפורמות צה״ל וחיל-האוויר בשעה 16:00.

לאחר המטס יתקיים טקס זיכרון במחנה הריכוז דכאו בהשתתפות שרת ההגנה הגרמנית, אנגרט קראמפ-קארנבאואר, ושגריר ישראל בגרמניה ג'רמי יששכרוף. בטקס ישתתף גם טייס חיל האוויר רב-סרן י׳, נכד לסב שורד שואה ממחנה הריכוז דכאו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן