המלונאים בירושלים לשר פרץ: "הצלת את התיירות בעיר"

השר לענייני ירושלים נלחם להחזרת התיירות לבירה ונפגש עם המלונאים בעיר: ״ירושלים חייבת תמיכה ייחודית. הצלנו את חודש אוגוסט עכשיו אנחנו עם הפנים לחגים״. המלונאים הודו לפרץ: "הצלת את הפרנסה לעשרות אלפי מועסקים בתחום התיירות בעיר ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/20 17:35 כז באב התשפ

המלונאים בירושלים לשר פרץ: "הצלת את התיירות בעיר"
מקדמים תיירות בירושלים, צילום: ריקי רחמן

התיירות בירושלים נמצאת במצב בכי רע, בייחוד שהעיר נחשבת עדיין עיר אדומה ותיירים רבים נמנעים מלהגיע אליה. המלונאים בעיר הסבירו כי מלבד פטור מארנונה לשלושה חודשים, הם לא קיבלו פיצויים, אולם השר לענייני ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ, העניק להם חבל הצלה: "הדבר היחיד שקיבלנו היה 3 מיליון שקלים אחרי פגישה עם הרב רפי, ועל כך אין לנו מילים וכל הכבוד לו", אמרו לכל העיר.  

צילום: ריקי רחמן

היום (ב') התקיים מפגש מלונאים בסיור שטח עם שר לירושלים ומורשת הרב רפי פרץ במלון ישרוטל אוריינט, במטרה לקדם את ענף התיירות בירושלים בצל משבר הקורונה. במפגש השתתפו גם מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, אייל חיימובסקי; סגנית ראש העיר והממונה על התיירות, פלר חסן-נחום; הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים; אילנית מלכיאור; מנכ"ל התאחדות מלונות ירושלים, אריה זומר; מנהל תחום תיירות נכנסת ברשת ישרוטל, בני לוי; בעלים ומנכ"ל משותף ברשת מלונות בראון, ליאון אביגד; מנכ"לית מלון ארתור, איילה דקל ועוד.

צילום: ריקי רחמן

בשנים האחרונות ענף התיירות בבירה הוא אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר בעיר, שמחזק את הכלכלה העירונית ומייצר אלפי מקומות עבודה. על פי נתוני הרשות לפיתוח ירושלים, עד כה הפתיחה המחודשת של המלונות בבירה הניבה עלייה הדרגתית בביקושים ללינה בעיר בה יש 17 אלף חדרים במלונות השונים. בחודש מאי רק 15% מהחדרים בעיר היו בתפוסה, ובחודש יוני ויולי אחוז התפוסה עלה ועמד על  23% ו-28% בהתאמה. בחודש אוגוסט, לאחר תחילת קמפיין לעידוד תיירות יש 59% תפוסה במלונות העיר בעקבות גידול בכניסה של תיירים ישראליים על חשבון תיירים מחו"ל.  עוד על פי הנתונים שהוצגו לשר פרץ, עולה כי מתוך 3160 עובדים במלונות בעיר חזרו לעבודה עד כה כ-1360 עובדים.

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ אמר: "מה שעשינו זה מעשה ציוני והצלחנו להציל את הקיץ לעיר ירושלים. בנוסף הצלחנו להחזיר את החיוך לאלפי מועסקים שהוצאו לחל"ת. מדובר פה בדיני נפשות. יש לי אהבה עמוקה לעיר ירושלים ולא סתם התעקשתי לקבל את המשרד הזה. חשוב שנדע להמשיך את הקמפיין עד לסוף השנה על מנת שנוכל למשוך לעיר עוד וועדי עובדים ומשפחות. בנוסף, חשוב מאוד שמי שיגיע לירושלים יפגוש את הרוח הירושלמית ולכן חייבים לתמוך במורי הדרך ולהחזירם לעבודה.  התקבלה החלטת ממשלה על העברת 300 מיליון שקלים לסיוע ישיר למלונאים. אני ושר התיירות אסף זמיר בשיח ישיר על איך ניתן להציל את התיירות בירושלים והנחתי את מנכ"ל משרדי להיות בקשר רציף עם מנכ"ל משרד התיירות.