בלי בידוד: הבוקר יצאה טיסה ראשונה ליוון

אחרי שאמש יצאה הטיסה ראשונה מאז תחילת המשבר לבולגריה ללא דרישה לבידוד לא בעת הנחיתה בבולגריה ולא בחזרה לישראל. הבוקר יצאה מטוס של חברת התעופה היוונית איגיאן ונחת באתונה. אלא שלא כל הישראלים הבינו את ההנחיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/20 07:35 כז באב התשפ

בלי בידוד: הבוקר יצאה טיסה ראשונה ליוון
ישראלים בנתב"ג, צילום: פלאש 90

יום שני לטיסות מישראל אל המדינות הירוקות, בהן בולגריה יוון וקרואטיה, מדינות בהם ישראלים לא יידרשו להיכנס לבידוד בעת כניסתם וכך גם בעת חזרתם לישראל. הבוקר (ב') יצאה טיסה ראשונה מישראל לאתונה שביוון עם מטוס של חברת התעופה היוונית איגיאן. ביוון נערכו לקבלת התיירים אלא שלא כל הישראלים היו פעלו לפי ההנחיות ולא ערכו בדיקות קורונה מקדימות שנחתמו בשפה האנגלית, ובעקבות כך נאלצו להישאר בנמל התעופה.

הבוקר יצא המטוס לאותנה בשעה 5:10, והוא המטוס השני שעזב את ישראל מאז ההחלטה כי ישראלים לא ידרשו להיכנס לבידוד. אמש היה זה מטוס ראשון שטס מישראל לבולגריה, גם טיסה זו נעשתה דרך חברת תעופה זרה. ממחר חברת ישראייר תהיה החברה הישראלית הראשונה שתאפשר טיסות לקרואטיה יוון ובולגריה. קיים חשש כי זמני הטיסות יתעכבו בשל הנוהל החדש של בדיקות נגיף קורונה.

אמש מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, חתם היום על צו פטור מבידוד לשבים ממדינות ירוקות
הצו פוטר מבידוד את השבים מ-20 מדינות ירוקות. על פי הצו ,לפיו מי שהגיע או יגיע מהמדינות הבאות, (ולא שהה במדינה אחרת שאינה אחת מאלו) ב-14 הימים האחרונים, אינו חייב בבידוד:
 
להלן רשימת המדינות המופיעות בצו :
אוסטריה; איטליה; אסטוניה; בולגריה; בריטניה; גאורגיה; גרמניה; דנמרק; הונג-קונג: הונגריה; יוון; ירדן; לטביה; ליטא; ניו-זילנד; סלובניה; פינלנד; קנדה; קפריסין; קרואטיה.
 
משרד הבריאות השיק אתר חדש : תעופה בזמן קורונה. באתר ניתן למצוא שאלות ותשובות על תהליך הטיסה, מי אינו רשאי לטוס? מי אינו רשאי להכנס לישראל או לצאת ממנה? האם אנשים המוגדרים כקבוצת סיכון לקורונה מורשים לטוס?

באתר מופיעות הנחיות לנכנסים וליוצאים ממדינת ישראל בתקופת נגיף קורונה, חובת בידוד והנחיות לביצוע, הגשת בקשה לכניסה לישראל לפני טיסה, הגשת בקשה ליציאה מישראל לפני טיסה ורשימת מדינות אדומות וירוקות. כל הנוסעים המבקשים לטוס מישראל נדרשים למלא טופס דיווח יציאה מישראל במהלך 24 שעות שלפני הטיסה. בנוסף יש למלא הצהרת בריאות. (פרטים נוספים באתר). כמו כן, הכניסה לטרמינל הנוסעים תותר רק למחזיקי כרטיס טיסה ואישור על מילוי הבקשה באתר משרד הבריאות.