חבר הכנסת לשעבר גרשון שפט הלך לעולמו

מראשי גוש אמונים, ומי שהיה מזכ"ל מפלגת התחייה, וחבר כנסת מטעמה בשנות ה-80 וה-90. שפט נמנה עם מייסדי קיבוץ עין צורים, ואף ישב בשבי צבא ירדן למשך עשרה חודשים. ראש המועצה האזורית גוש עציון: "נציג הדור הלוחם, המעיז והבונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/20 15:48 כו באב התשפ

חבר הכנסת לשעבר גרשון שפט הלך לעולמו
גרשון שפט ז"ל, צילום: Gershon Elinson/Flash90

היום (א') הלך לעולמו חבר הכנסת לשעבר, גרשון שפט, מי שהיה פעיל מרכזי בקיבוץ הדתי בפרט וממנהיגי הציונות הדתית בשנות ה-80. שפט יליד אוסטריה עלה לישראל בשנת 1934, והיה פעיל בתנועת הקיבוץ הדתי, בין היתר הקים את קיבוץ עין צורים ונמנה בין בוני ההתיישבות בגוש עציון. מחיר שעליו שילם כשישב בשבי הירדני למשך עשרה חודשים במאבקים נגדם על גוש עציון. הבוקר הלך לעולמו והוא בן 93.

שפט היה ידוע גם בעשייתו הציבורית, היה פעיך במפד"ל עד שנת 1979, ולאחר מכן הקים את מפלגת התחייה. שפט היה מזכ"ל המפלגה ולאחר מכן אף חבר כנסת מטעמה בין השנים 1984-1988 וכן בין השנים 1990-1992. שפט היה מראשי גוש אמונים והיה אף מזכיר התנועה. שפט אף הביע בשנה שעברה תמיכה במפלגת הימין החדש, בראשותו של בנט לאחר שהתפצל מהבית היהודי.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן ספד את ח"כ לשעבר גרשון שפט ז"ל: "גוש עציון מרכין את ראשו עם פטירתו של אחד מבוניו ומייסדיו. גרשון שפט ז"ל מראשי גוש אמונים וממקימי גוש עציון נחשב בעיני רבים כנציג הדור הלוחם, המעיז והבונה. גרשון הניח את היסודות בגוש עציון, ואנו ממשיכים לבנות עליהם, לגדול ולצמוח כמו שחלמו גרשון וחבריו לנשק ולחזון. בשם תושבי גוש עציון אנו שולחים תנחומים למשפחת שפט. יהי זיכרו ברוך".