"נבלה שנקראת היהודים באים" | רבנים נגד סדרת הסאטירה

"סדרה שכל עיסוקה זה לעשות ליצנות מעניינים דקדושה". לקראת ההפגנה נגד התכנית 'היהודים באים', המשדרת קטעי סאטירה בין השאר בנושאי יהדות, מספר רבנים קוראים להצטרף למחאה נגד שידור הסדרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/20 11:06 כו באב התשפ

"נבלה שנקראת היהודים באים" | רבנים נגד סדרת הסאטירה
הרב יהושע שפירא, צילום: ויקיפדיה

מחר (ב) בערב תתקיים בירושלים מול בניין רשות השידור הפגנה כנגד תכנית תאגיד השידור הציבורי – ''היהודים באים". הרב יהושע שפירא התייחס לסדרה כליצנות מעניינים דקדושה, וקרא להביע את הכאב מהליצנות הזו מאמות ואבות האומה.

הרב אבינר נגד 'היהודים באים': "גם לחוצפה ולטינוף יש גבול"

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן מצטרף למחאה: "רבותינו אמרו "כל ליצנות אסורה חוץ מליצנות עבודה זרה" וממוצא הדבר אתה למד שהליצנות החמורה ביותר היא ליצנות מעניינים דקדושה. אנחנו קוראים לכולם להביע את כאבם על כך שיש סדרה שכל עיסוקה זה לעשות ליצנות מעניינים דקדושה. נכון יש כאלו שיגידו שאנחנו לא מבינים בדיחה ואנחנו לא מבינים הומור. שנצחק על אמא שלהם או על חיסרון שלהם, הם יקפצו עד לב השמיים".

הרב יהושע שפירא על "היהודים באים"צילום: ללא

הרב אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים זועק גם הוא: "הנבלה הזו שנקראת היהודים באים. היה ראוי היה לקרוא לה "הגויים באים". ובאמת גויים ישרים בעולם היו מתקוממים גם הם נגד הנבלה הזו. אומנם אנחנו רגילים שיש דברים לא טובים אבל יש גבול לכל דבר".

לפני מספר חודשים עלתה העונה הרביעית של תכנית ''היהודים באים'', עונה זו זכתה כבר מתחילתה לעורר סערה ציבורית רחבה עקב קריאות מחאה שהחלו לקבל תאוצה במחאת ''הפורום לאקטיביזם יהודי''. דרך אלפי פניות לנציג קבילות התאגיד ולשר התקשורת, יועז הנדל, ולנציגי ציבור דתיים משלל מפלגות. 

בעונה הזו התקדמו יוצרי התכנית גם לסאטירה על הקב"ה ושם הוי''ה. מה שהביא להתפשטות המחאה כך שחצתה מגזרים, הקריאות מהציבור הביאו לכדי דרישות של ח''כים להורדת התכנית משידור.