השמים נפתחים - תחת מגבלות הקורונה

ישראלים יוכלו לטוס ליוון, בולגריה וקרואטיה תחת מגבלות, ולא יצטרכו להיכנס לבידוד עם שובם לארץ. במקביל, אושרה הגעת ישראלים בעלי אזרחות זרה מכעשרים מדינות 'ירוקות'

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/20 08:24 כו באב התשפ

השמים נפתחים - תחת מגבלות הקורונה
נתב"ג בימי הקורונה. יחזור לפעילות?, צילום: משה שי, פלאש 90

השמים נפתחים. אחרי שכמעט כל הטיסות היוצאות מישראל והנכנסות אליה בוטלו מאז תחילת חודש מרץ, בשל ההתפרצות העולמית של מגפת הקורונה, ומי שכן הגיע לישראל חויב בשבועיים בידוד, נפתחו הבוקר (א') השמים לתיירות יוצאת, באופן מוגבל ביותר.

השמיים נפתחים: אלה המדינות בהן נוכל לנפוש בקרוב

כזכור, על פי המתווה שאושר בקבינט הקורונה, תיירים ישראלים יוכלו לטוס לשלוש מדינות - יוון, בולגריה וקרואטיה - ובשובם לא יחויבו בבידוד. כל הטסים יחויבו בבדיקות קורונה עוד בישראל - הטסים ליוון יצטרכו לעבור בדיקה לפני הטיסה ועוד בדיקה בנחיתה, ולהמתין במלון 48 שעות עד לתוצאות הבדיקות, ורק לאחר מכן יוכלו לצאת באופן חופשי.

הטסים לקרואטיה יצטרכו לעבור בדיקה 48 שעות לפני הטיסה, אך לא יחויבו בבדיקה או בבידוד עם הנחיתה. הטסים לבולגריה יעברו את הבדיקה 72 שעות לפני הטיסה, וגם שם לא יחויבו בבדיקה או בבידוד עם הנחיתה.

התיירים הישראלים ביוון יוגבלו לארבעה יעדים במדינה - אתונה, כרתים, סלוניקי וקורפו - ומספרם לא יעלה על 600 בשבוע. כזכור, ישראל עדיין מוגדרת כמדינה 'אדומה' בשל מספר הנדבקים היומי הגבוה, ובמדינות העולם לא ששים לקבל תיירים ממדינות כאלה.


(נתניהו משתתף בוועידה בינלאומית בנושא ההתמודדות עם הקורונה)

הטיסה הראשונה של תיירים ישראלים לבולגריה תצא כבר היום, וטיסה נוספת עתידה לצאת ביום שלישי. רשימת המדינות המקבלות תיירים מישראל תתעדכן אחת לשבועיים.

במקביל, אושרה בישראל נחיתת אזרחים זרים המחזיקים גם באזרחות ישראלית מכעשרים מדינות ברחבי העולם, ביניהן, בריטניה, ניו זילנד וקנדה.