אחרי ההכרזה על הסכם השלום: שרת התפוצות נפגשה עם הקהילה היהודית באיחוד האמירויות

השרה עומר ינקילביץ קיימה שיחת זום עם חברי הקהילה היהודית באיחוד האמירויות ושלחה מכתב לכל 1,500 חברי הקהילה: "יש לנו הזדמנות היסטורית לבנות גשר בין שתי המדינות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/20 22:38 כה באב התשפ

אחרי ההכרזה על הסכם השלום: שרת התפוצות נפגשה עם הקהילה היהודית באיחוד האמירויות
השרה ינקילביץ בזום עם הקהילה היהודית באיחוד האמירויות , צילום: ללא

לאחר ההכרזה על הסכם השלום, שרת התפוצות, עומר ינקלביץ' קיימה אתמול (שישי) מפגש רב משתתפים בזום עם חברי הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, בהם - נשיא הקהילה, מר סולי וולף, רב הקהילה, הרב לוי דוכמן ועשרות חברי הקהילה.  

בשיחה המרגשת בה הביעו הצדדים את שמחתם על ההסכם ההיסטורי, סוכם על תחילת שיתוף פעולה של הקהילה ומשרד התפוצות, במסגרתו השרה וצוות משרדה יציגו, כבר בזמן הקרוב תכניות ורעיונות לפעילויות יהודיות, חינוכיות וקהילתיות,  ובהמשך תשולב הקהילה כחלק ממארג פעילויות המשרד השוטפות. בני הקהילה גם ביקשו שהשרה תגיע לביקור בהקדם אצלם, ע"מ להכיר את הקהילה וצרכיה השונים.

במהלך המפגש קיימה השרה דיאלוג מקצועי בנושאים חינוכיים וקהילתיים והשיבה לשאלות חברי הקהילה, ביניהם הזוג רודי ואנה ליס בנחיון ושני ילדיהם, שעברו לפני מספר שנים מצרפת לאיחוד האמירויות כיוון שחששו מהמצב בצרפת. לדבריהם, באיחוד האמירויות הם מרגישים יותר ביטחון לחיות כיהודים בפתיחות ובסובלנות מצד השלטונות והאזרחים.

 לאחר מכן, השרה שלחה מכתב לכל 1,500 חברי הקהילה היהודית באיחוד האמרויות שבו כתבה: "יש לנו הזדמנות היסטורית לבנות גשר בין שתי המדינות. המפגש הווירטואלי שקיימנו הוא רק הצעד הראשון בקשרים העתידיים שאני מקווה לבנות בינינו."

השרה ינקלביץ אמרה: "התרגשתי מאוד לשמוע על פעילות ומסירות של נשיא הקהילה סולי וולף ורב הקהילה הרב לוי, לשימור הזהות היהודית, על תלמוד התורה הפועל בשטח, ועל היחס האישי שהיהודים זוכים לקבל מצוות הקהילה. עבורנו זו חובה וזכות לשתף עימם פעולה במגוון התכניות של משרד התפוצות לחיזוק ושימור הזהות היהודית. 

"ההסכם המדיני הוא בשורה גדולה עבור ישראל, אבל גם עבור הקהילה היהודית המקומית שם, שהייתה שנים רבות מבודדת ומנותקת ממדינת ישראל ומהפעילות היהודית העולמית של משרד התפוצות. כעת יחד נוכל למנף את היכולות שלנו במשרד התפוצות ולשתף את היהודים מאיחוד האמירויות בפרוייקטים הרבים של המשרד, במסגרת הפעילות הבינלאומית שלנו לחיזוק הזהות היהודית והקשר עם מדינת ישראל".

במדינה המוסלמית, נכון להיום חיים כ-1500 יהודים. הקהילה היהודית מקפידה לשמור על המסורת היהודית ועל קשר בין חבריה, ומפעילה בית ספר יהודי בו לומדים מעל 40 ילדים, בתי כנסת ומערך שחיטה כשרה.