נתניהו על החלטת האו"ם לבטל את אמברגו הנשק על איראן: "החלטה שערורייתית"

ימים ספורים לאחר שנכנס לתפקידו, השגריר הטרי גלעד ארדן נהתייחס להחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם לבטל את אמברגו הנשק על איראן: "התנגדות מועצת הביטחון להארכת אמברגו הנשק על איראן היא חרפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/20 22:30 כה באב התשפ

נתניהו על החלטת האו"ם לבטל את אמברגו הנשק על איראן: "החלטה שערורייתית"
תמונת ארכיון. נתניהו נואם באו"ם, צילום: פלאש 90. אבי אוחיון

לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם דחתה ברוב גדול את ההצעה האמריקנית להאריך את אמברגו הנשק על איראן, ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את ההחלטה וטען כי היא החלוטה שערורייתית. השגריר הטרי לאו"ם גלעד ארדן תקף את החלטת מועצת הביטחון: "חרפה". 

"ההחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם שלא לאפשר את חידוש אמברגו הנשק על איראן היא שערורייתית", קבע ראש הממשלה והוסיף: "התוקפנות והטרור האיראני מאיימים על שלום האזור ועל העולם כולו. במקום להתנגד למכירת נשק, מועצת הביטחון מעודדת זאת. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם ארה״ב ומדינות באזור כדי לבלום את התוקפנות האיראנית. מדינת ישראל תמשיך לפעול במלוא העוצמה נגד כל מי שמבקש לערער את ביטחונה".

ימים ספורים לאחר שנכנס לתפקידו, שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן, תקף גם  את החלטת מועצת הביטחון של האו״ם לא להאריך את אמברגו הנשק על איראן:"התנגדות מועצת הביטחון להארכת אמברגו הנשק על איראן היא חרפה. במקום לאפשר למשטר הטרור הרצחני בטהרן להצטייד בנשק קטלני, המועצה הייתה צריכה להטיל עליה סנקציות משתקות. המועצה נכשלה בתפקידה להגן על השלום והביטחון והחלטתה תוביל לערעור היציבות במזרח התיכון ובעולם כולו".

גם שר החוץ, גבי אשכנזי גינה את ההחלטה: "אני רואה בחומרה את החלטת חלק מחברות מועבי"ט שלא להאריך את אמברגו הנשק על איראן. המשטר הקיצוני בטהראן לא רק מממן את הטרור אלא לוקח בו חלק פעיל ומהווה סכנה ליציבות האזורית והבינ"ל. על הקהילה הבינ"ל לבצע את תפקידה ולמנוע מאיראן להפיץ הרס וטרור בעולם.

עוד הוסיף אשכנזי: "במהלך סוף השבוע שוחחתי עם מספר שרי חוץ בנושא וביקשתי מהם להמשיך לבלימת התוקפנות האיראנית והנחיתי את הגורמים המקצועיים במשרד להעמיד את הנושא בראש סדר היום של השגרירויות שלנו במדינות המועבי"ט."