רות גביזון כלת פרס ישראל הלכה לעולמה

בגיל 75, פרופסור גביזון הלכה לעולמה. ח"כ שקד ספדה לה: "הייתה אישה מבריקה, עם אג’נדה, שדאגה לשים דגש על המשותף ולא על המפריד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/20 20:38 כה באב התשפ

רות גביזון כלת פרס ישראל הלכה לעולמה
פרופ' רות גביזון, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כלת פרס ישראל, פרופ' רות גביזון, הלכה לעולמה היום בגיל 75. גביזון ז"ל זכתה בפרס ישראל בתחום חקר המשפטים בשנת 2011.

גביזון ז"ל זכתה בין היתר גם בפרס אמ"ת למדע המשפט (בשנת 2003) ובפרס חשין למצוינות במחקר, בשנת 2008. באותה השנה הוענק לה גם תואר דוקטור כבוד של אוניברסיטת בר אילן. בנוסף כיהנה פרופ' גביזון כחברה בכמה ועדות ציבוריות, בהן ועדת שמגר לבדיקת התפקיד ודרך הבחירה של היועץ המשפטי לממשלה ובוועדת וינוגרד שחקרה את מלחמת לבנון השנייה. 

האגודה לזכויות האזרח, שגביזון הייתה נשיאתה בעבר, מסרה: "רותי היתה דמות מרכזית בעיצוב אופיה ודרכה של האגודה לזכויות האזרח החל מראשית שנות ה-80. השפעתה על שיח זכויות האדם בישראל בכלל ועל אופי הפעילות של האגודה בפרט היו משמעותיים מאוד". 

ח"כ איילת שקד ספדה לפרופסור גביזון: "כלת פרס ישראל, פרופ' רות גביזון, הייתה אישה מבריקה, עם אג’נדה, שדאגה לשים דגש על המשותף ולא על המפריד. דעתה תמיד הייתה חשובה, מנומקת ומאוד מוערכת משמאל ומימין. כל שר משפטים נהג להתייעץ עם רות ללא תלות באידיאולוגיה שקידם. בתפיסותיה המנומקות כדבעי, גילמה את כיבוד הרעיון הדמוקרטי של הפרדת רשויות וסברה שבית המשפט אינו אמור להתערב בסוגיות פוליטיות וכי לא הכל שפיט".

עוד אמרה שקד: "הפעם האחרונה ששוחחתי עימה הייתה בחודש מאי, היא שלחה לי מאמר בנושא שהטריד את שתינו ושוחחנו עליו רבות: הפליליזציה שמערכת המשפט עושה לחיים הפוליטיים. לכתה היא אבדה גדולה לעולם המשפט בישראל ולחברה הישראלית כולה. שולחת תנחומים למשפחה".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן