רוסיה הציעה, ארה"ב סירבה: "לא ננסה את החיסון הרוסי אפילו על קופים"

השבוע הכריז נשיא רוסיה כי ארצו מצאה חיסון לנגיף הקורונה. בימים האחרונים התייחסו בארצות הברית לחיסון הרוסי אך הטילו ספק בבטיחותו. "זה חצי אפוי", אמרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/20 08:34 כד באב התשפ

רוסיה הציעה, ארה"ב סירבה: "לא ננסה את החיסון הרוסי אפילו על קופים"
צילום: shutterstock

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז השבוע כי מדינתנו מצאה חיסון לנגיף הקורונה וכי היא הראשונה בעולם שסיימה לפתח חיסון לנגיף. ברוסיה טענו כי החיסון החדש כבר עבר את כל השלבים ואושר לשימוש על ידי משרד הבריאות במדינה. הלילה (ה') נחשף ב-CNN כי בכירים רוסים הציעו לארצות הברית לקיים שיתוף פעולה בכל הנוגע לפיתוח חיסון לנגיף הקורונה. בארצות הברית דחו את ההצעה מכל וכל. האמריקאים השיבו כי אינם "פתוחים לסיוע כרגע בנושא".

בכירים אמריקאים שהתייחסו לחיסון הרוסי שפותח לכאורה, אמרו כי הוא כל כך לא מתקדם ומפותח וכלל לא מעורר את הסקרנות של ארה"ב. הבכירים האמריקאים אמרו ל-CNN כי החיסון הרוסי נחשב "חצי אפוי". בכיר במשרד הבריאות האמריקאי, אמר: "אין סיכוי בעולם שארה"ב תנסה את החיסון הרוסי על קופים, בטח לא על אנשים".

"קיימת תחושה כללית של חוסר אמון ברוסיה מצד ארצות הברית ואנו מאמינים שהטכנולוגיה הרוסית – כולל חיסון, בדיקות וטיפולים בקורונה, לא מיושמת בארה"ב בגלל אותו חוסר אמון", אמר בכיר רוסי. מהבית הלבן נמסר אתמול כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן בכל מה שקשור להתפתחות בחיסון הרוסי, וכי החיסונים המפותחים בארצות הברית עוברים שלבי ניסוי ופיתוח מתקדמים.