כתב אישום נגד שוטרי מג"ב: "פעלו ככנופיה לכל דבר"

חמישה שוטרי משמר הגבול נאשמים כי ב-14 מקרים הם ארבו לפלשתינים, היכו, השפילו ושדדו את כספם. ממשמר הגבול נמסר: "רואים בחומרה את המעשים. החל הליך לסיום שירותם לאלתר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/20 12:30 כג באב התשפ

כתב אישום נגד שוטרי מג"ב: "פעלו ככנופיה לכל דבר"
שוטרי מג"ב. אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה הבוקר (ה') כתבי אישום חמורים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד חמישה שוטרי משמר הגבול בגין 14 מקרים שונים בהם בהם שדדו ותקפו פלסטינים שנכנסו לישראל. כתבי האישום מייחסים להם עבירות של שוד מזויין, הפרת אמונים ותקיפה. מכתבי האישום עולה כי החמישה ניצלו את תפקידם וסמכותם כדי לשדוד כסף מפלסטינים שנכנסו לארץ דרך פרצה בגדר. 

באחד המקרים שאירע במהלך חודש יולי האחרון, נכנסו מספר פלשתינים דרך פרצה בגדר. מיד ניגשו אליהם המפקד אדרי ושוטר נוסף כשהם רעולי פנים, ובאיומי אקדח הורו להם לשכב על הארץ ולרוקן את כיסיהם. הם הכו אותם ושדדו מהם אלפי שקלים. כך נכתב בכתב האישום.

במקרה אחר, לפי כתב האישום, עצרו שלושה מהשוטרים פלשתינים שנכנסו בפרצה. אדרי הגיע מיד לאחד הפלסטינים כשהוא רעול פנים, הצמיד אקדח לראשו והורה לו לרוקן את כיסיו. במקרה זה גנבו השלושה 900 שקלים מהפלשתינים והורו להם לחזור לגדר "מבלי להביט לאחור". במקרה נוסף , עצר השוטר מזרחי פלשתיני והיכה אותו עם מקל עץ בגבו ובכתפיו כעשרים פעמים, תוך שהוא שר "אן דן דינו". מעשה זה תועד במכשיר הטלפון של אחד השוטרים.

במקרה נוסף שתועד בידי השוטרים, אדרי ושוטר נוסף בעטו בפניו של פלשתיני, והמשיכו בכך עד שהחל לדמם. לפי האישום,  אחד השוטרים הורה לפלשתיני להוריד את כל בגדיו ולצעוד למחסום הקרוב.

חמשת השוטרים נגדם הוגשו כתבי האישום הם עמית אדרי שהיה מפקד הכוח, טל יוסף מזרחי, אורי מדינה, רפאל חזן ולידור צפרירי. על פי כתב האישום, אדרי, הוביל את מעשי השוד והאלימות. לפי מח"ש, החמישה נהגו להמתין ליד פרצה בגדר שהייתה ידועה כמעבר לפלשתינים בדרום הגדה ואז לתקוף אותם ולשדוד מהם כסף וציוד. 

בנוסף לעבירות המיוחסות להם, החמישה מואשמים גם בהפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה. גורם המעורה בחקירה אמר כי היום כי "בהובלת מפקדם, פעלו השוטרים ככנופיה לכל דבר".

ממשמר הגבול נמסר: "אנו רואים בחומרה את המעשים הפסולים והחריגים שבגינם הואשמו הלוחמים המשרתים בחיל בשירות סדיר. ללוחמים המבצעים מעשים מעין אלו שעומדים בסתירה מוחלטת לערכי החיל אין מקום בשורותיו. בהתאם החל הליך לסיום שירותם במג״ב לאלתר במקביל להליך המשפטי הפלילי שיתנהל נגדם".