ממשלת ליטא הכריזה: חיזבאללה - ארגון טרור

ממשלת ליטא הודיעה על הכרה בארגון חיזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור. שר החוץ, גבי אשכנזי, ברך את שר החוץ הליטאי על החלטת ממשלתו: "אני קורא לכל מדינות אירופה, כמו גם לאיחוד האירופי, להצטרף להחלטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/20 11:52 כג באב התשפ

ממשלת ליטא הכריזה: חיזבאללה - ארגון טרור
חסן נסראללה , צילום: Ferran Queved/propaimages" flash90

אחרי בריטניה, גרמניה והולנד, ממשלת ליטא הודיעה לפני דקות ספורות על הכרה בארגון חיזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור. שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח לפני מספר דקות עם שר החוץ הליטאי, לינאס אנטאנאס, וברך אותו על החלטת ממשלתו. 

"ארגון חזבאללה הוא ארגון טרור שהשליט טרור בחלקים נרחבים בלבנון והפך אותם לאזורי חסות איראנים תוך שהוא לוקח את אזרחי לבנון, כלכלתה והמערכת הפוליטית שלה כבני ערובה.", אמר השר אשכנזי והוסיף: אני מבקש להודות לליטא על החלטתה להכיר בארגון, על כל זרועותיו כארגון טרור. החלטה זו חשובה ומתבקשת וטוב שקיימת הסכמה בקרב רבות ממדינות אירופה בנושא".

אשכנזי קרא לשאר מדינות אירופה ללכת בעקבות ליטא: "אני קורא לכל מדינות אירופה, כמו גם לאיחוד האירופי, להצטרף להחלטה זו ולהבין כי מדובר בארגון טרור מסוכן וחסר מעצורים הממשיך בניסיונותיו להוציא לפועל פיגועים ברחבי העולם בשליחותה ומימונה של איראן. אני רוצה להודות לאנשי משרד החוץ ומערכת הביטחון שהובילו פעילות בין סוכנותית להשלמת המהלך". 

כזכור, בשבעות האחרונות מורגשת מתחיות בצפון הארץ בעקבות התגרויות מצד חיזבאללה וניסיונות חדירה לשטח ישראל. בשבוע שעבר התפוצץ מפעל בנמל ביירות וגרם לנזק רב ואובדן בגוף ונפש ללבנונים. ממשלת לבנון הודיעה כי היא מתפטרת בעקבות האסון, ורבים יצאו להפגנות נגד חיזבאללה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן