רמלה עיר אדומה, פתח תקווה עיר ירוקה: באיזה צבע העיר שלכם?

על פי נתוני הקורונה שפרסם משרד הבריאות, ניתן למצוא אלו ערים נגועות בנגיף ועל כן הן יחשבו ערים אדומות, ואילו ערים יכולות לפתוח את העסקים ולהיחשב ערים ירוקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/20 23:02 כב באב התשפ

רמלה עיר אדומה, פתח תקווה עיר ירוקה: באיזה צבע העיר שלכם?
צילום: David Cohen/FLASH90

מודל הרמזור של הממונה על הקורונה, פרופסור רוני גמזו, עדיין לא יוצא לדרך, אך על פי נתוני הקורונה אפשר לקבוע אילו ערים הן ירוקות ואילו ערים הן אדומות.  על פי המתווה עיר ירוקה תוכל לפתוח את כל בתי העסק שלה, כולל הופעות ואירועי תרבות על פי כללי הריחוק החברתי. לעומת זאת בערים אדומות יש חשש לסגר כולל והלימודים, לפי שעה, לא יתחילו כסדרם. 

ניתוח של Ynet, המבוסס על נתוני הקורונה שפורסמו היום (ד') על ידי משרד הבריאות, מציג את רשימת הערים שבהן שיעור הבדיקות החיוביות לקורונה בשבוע האחרון היה נמוך בהרבה מהממוצע הארצי, ומראה שברוב מוחלט של אותן ערים אין מדובר על שיפור משמעותי בנתונים בשבוע האחרון - אלא על מגמה חיובית שמתחילה מפרוץ המגפה.

רשימת הערים הירקות הן: הרצליה, גבעתיים, עפולה, חיפה, כפר סבא, תל אביב, פתח תקווה, ראשון לציון, באר שבע ורמת גן. 

רשימת הערים האדומות הן: מודיעין עלית, ביתר עלית, בני ברק, בית שמש, ירושלים, נצרת, אום אל פחם, רמלה ואשדוד. 

רשימת "הערים האדומות" כוללת בעיקר ערים חרדיות וערביות. אף שבוצעו בה מספר בדיקות גדול במיוחד בשבוע האחרון, במודיעין עילית - שעליה שוקלים להטיל סגר – שיעור הבדיקות החיוביות הוא הגבוה ביותר, 29%. בביתר עילית ובאלעד שיעור החיוביים הוא 22% ובכל ערים אלו אובחנו מפרוץ המגפה כחיוביים לקורונה כבר יותר מ-3% מהתושבים.