צה"ל מוריד כוננות בגבול הצפון

לאחר המתקפות מלבנון, צה"ל מודיע כי הוא מסיר את מגבלות התנועה בצפון הארץ. אמנם צה"ל מבקש להבהיר כי כוחותיו במרחב הצפון ממשיכים לשמר מוכנות מוגברת למגוון תרחישים וערוכים לפעולה ככל שתידרש

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 19:02 כ באב התשפ

צה"ל מוריד כוננות בגבול הצפון
חיילי צה"ל בצפון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

בהתאם להערכת המצב השוטפת המתקיימת בצה"ל, הוסרו חלק ממגבלות התנועה לרכבים צבאיים ונפתחו חלק מהחסימות במרחב גבול הצפון. כמו כן, החל רידוד נקודתי של כוחות תגבור במרחב. יודגש כי תנועת כלי רכב אזרחיים הינה חופשית, כפי שהייתה עד עתה, ואין כל הגבלה על המרחב האזרחי.

היערכות כוחות צה"ל במרחב הצבאי והאזרחי ממשיכה בהתאם להערכת מצב המתעדכנת באופן יומי. בהתאם לכך, לעת עתה מספר צירים יישארו חסומים לתנועת כלי רכב צבאיים. כוחות צה"ל במרחב הצפון ממשיכים לשמר מוכנות מוגברת למגוון תרחישים וערוכים להגנה על תושבי הצפון ולפעולה ככל שתידרש.

ההודעה מגיעה ימים ספורים לאחר הוראת הרמטכ"ל להשאיר את הכוחות בכוננות מחשש לתקיפות נוספות מסוריה או לבנון. בשבוע שעבר כזכור, מטוסים, מסוקי קרב וכלי טיס נוספים של צה"ל תקפו מטרות של צבא סוריה ברמת הגולן הסורית, זאת בתגובה לאירוע הנחת המטען, שסוכל שלשום בדרום רמת הגולן. המטרות שהותקפו כללו עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה, ועד כה נמסר כי נגרם נזק לרכוש בלבד.