"בית המשפט הוא גוף שנשלט על ידי השמאל הרדיקלי"

חבר הכנסת אריאל קלנר תוקף את מערכת המשפט על ההחלטה לא להרוס את ביתו של המחבל, ולא מוכן להתחייב שהליכוד יעבירו את הצעת החוק לדחיית התקציב: "זה הבעת נכונות למציאת פשרות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 10/08/20 21:08 כ באב התשפ

"בית המשפט הוא גוף שנשלט על ידי השמאל הרדיקלי"
חבר הכנסת אריאל קלנר, צילום: כיפה

בצל החלטת בג"ץ לא להרוס את ביתו של המחבל שהרג את החייל עמית בן יגאל ז"ל, ח"כ אריאל קלנר (ליכוד) קובע שצריך לכבד את ההסכם הקואליציוני מול כחול, אך עוקץ: "קודם כל אני רוצה שבני גנץ ירצה לבוא לבית ספר", ומעריך כי לא יהיו פריימריז בליכוד, במידה ויהיו בחירות.  

אנחנו נמצאים במשבר מהחמורים שידעה המדינה, האם נתניהו מחפש תירוצים כדי ללכת לבחירות? 

"אני חושב שהדבר האחרון שאנחנו צריכים זה בחירות. ראש הממשלה עושה כל דבר להימנע מבחירות, הוא מקבל את הניסיון לפשרה כדי לראות איך בכל זאת אפשר לייצב את הממשלה הזאת. אני מקווה שהצעד הזה יתקבל בברכה בצד השני כי מה שחשוב זה מדינת ישראל". 

הצד השני קיבל את הפשרה, אבל זה לא נראה שהליכוד מוכן להעביר את הצעת החוק בשלוש קריאות, אלא רק בטרומית. זה להגיד כן, אבל להתכוון ללא

"לא, זה הבעת נכונות למציאת פשרות. אפשר גם לפוצץ הכל, אבל זו לא דרכנו וזו לא המטרה. אני מקווה שבצד השני ישכילו להבין שזה לא העת לבחירות. נתניהו לא היחיד שמתעקש על תקציב חד שנתי, יש כאן גורמים מקצועיים שמתעקשים על תקציב חד שנתי.

"שאנחנו מדברים על תקציב חד שנתי אנחנו מדברים על תקציב רטרואקטיבית, כלומר אנחנו מדברים על תקציב של 12 חודשים אחורה, הוא רק מכניס בתוכו דברים שכבר קרו. הקורונה היא אמיתית, זה לא המצאה, ואם זה צריך להתנהל. אנחנו לא יודעים מה יקרה מחר, כשנחתמו ההסכמים הליכוד הוא זה שרצה תקציב דו שנתי והכניס את זה להסכמים הקואליציוניים. היינו בטוחים שנהיה אחרי זה כי באותה תקופה חשבנו שאנחנו אחרי הגל. החיים מתפתחים לכיוונים אחרים כי זה לא תכנית כבקשתך, וצריך להיות קשובים למציאות הדינמית ולעשות מה שטוב למדינה". 

אתה חושב שהממשלה מתפקדת בצורה טובה סביב משבר הקורנה? 

"ברור שזה לא היתה ממשלת החלומות שלנו והסכמנו ללכת לממשלה עם פשרות מרחיקות לכת יחסית לעוצמה שלנו. נתנו חצי מכמות התיקים ואנחנו עושים הרבה מאוד פשרות גם ברמה הפרסונלית וגם ברמה המהותית. עכשיו אנחנו צריכים לראות איך הדברים האלו מתכנסים, אי אפשר להתנהל באופוזיציה בתוך הקואליציה ולפעמים זה מה שאנחנו מרגישים מכחול לבן. 

"אני חושב שיש מה לתקן ומה לשפר, אבל משבר הקורונה הוא משבר קשה מאוד שמשליך גם על הכלכלה. זה לא שיש כאן פתרון אחד ויחיד, אני חושב שיש כאן מנהיגות אחראית וצריך לראות איך מנהלים את זה קדימה. אין כאן פתרונות קסם". 

במידה ויהיו בחירות, יהיו פריימריז בליכוד? 

"אני לא זה שמקבל את ההחלטה, אני מניח שלא יהיו פריימריז. אני לא חושש מפריימריז אבל אני מעריך שלא יהיה בגלל משבר הקורונה - יהיה קשה לנהל את זה". 

אתה חושב שנתניהו יעמוד בהסכם הקואליציוני ויעניק לגנץ את רשות הממשלה? 

"אני חושב שההסכמים צריך לכבד ואם נגיע למציאות הזאת אז בוודאי, אבל קודם כל אני רוצה שבני גנץ יבוא לבית ספר, בינתיים נראה שצריך להוציא אותו בכוח מהמיטה. אם הוא יעמוד בהסכמים, גם אנחנו נעמוד בהם". 

אתה חושב שהוא יהיה ראש ממשלה טוב? 

"אני חושב שיש לו במה להשתפר, אני מתפלל גם עבורו."

בית המשפט קבע כי ביתו של המחבל שרצח את החייל עמית בן יגאל ז"ל לא יהרס. התנגדתם לפסקת ההתגברות שהיתה יכולה להפוך את ההחלטה. למה אתם מתנגדים ליוזמות עם אג'נדה ימנית? 

"פסקת בג"ץ מראה עד כמה צריך לעשות רפורמות בבית המשפט. בית המשפט הוא גוף שנשלט על ידי השמאל הרדיקלי, על בית של פלסטיני בנתיב האבות הורסים שכונה שלמה, וכשמדובר ברוצחים, שמערכת הביטחון קובעת שזו הדרך להרתיע כדי למנוע פיגועים נוספים, אז פתאום בג"ץ הורך להיות מגן זכויות אדם. כשזה מסתננים זכויות האדם חשובות, כשזה מתנחלים הזכויות פחות חשובות. 

אני התנגדתי לפסקת ההתגברות, ואני שמח שהיא לא עברה. הדרך שבה היא הוצעה היתה נותנת כוח אדיר לבית המשפט העליון לפסול חוקים כאוות נפשו, היום אין לו את הזכות הזו, אלא הוא עושה תרגילים. ברוב של 8 שופטים מתוך 12 הם היו יכולים לפסול חוקים, וצריך לזכור שהם גוף הומוגני. הם יכולים להגיע בקלות לרוב של 12 מתוך 12, יש שם אולי שלושה שחושבים אחרת, במצב הנוכחי זה לתת להם מתנה ומה שהיינו רואים זה פסילה סיטונאית".