ההנהגה הרוחנית האתיופית: "רוצים להכריע מי יעלה ארצה"

לפני מספר חודשים קהילת ביתא ישראל פעלה לכך שלישראל לא יעלו מי שאינם יהודים. כעת מבקשים הקייסים להיות אלו שיובילו את המהלך, "רוצים להוביל את קביעת הקריטריונים לעלייה מאתיופיה לישראל"  

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 08:15 כ באב התשפ

ההנהגה הרוחנית האתיופית: "רוצים להכריע מי יעלה ארצה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

מועצת הקייסים (המנהיגים הרוחניים בעדה האתיופית) פנתה בתקופה האחרונה לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה כי הם יהיו אלו שיקבעו מי יוכלו לעלות לישראל מאתיופיה. לפני מספר חודשים פורסם מתווה המבקש להניע מחדש את סוגיית העלייה מאתיופיה. במתווה הופיעה דרישה מצד קהילת ביתא ישראל, כי מי שאינם יהודים יישארו באתיופיה ולא יגיעו לישראל. כעת מבקשים הקייסים להיות אלו שיובילו את העלייה המחודשת. כך פורסם הבוקר ב"ישראל היום". 

הקייסים כתבו לנתניהו: "באופן טבעי ובמצב נורמלי, מי שמזהה ובודק את השתייכותם של העולים ואת זיקתם לזרע ישראל היו צריכים להיות יהודי אתיופיה, שבקיאים באילן היוחסין, ובראשם המנהיגים הרוחניים". עוד הוסיפו הקייסים: "לצערנו הרב, הגיעו לארץ אלפי אנשים שאינם מזרע ישראל. לכן ביקשו מראש הממשלה שותפות בקבלת ההחלטות בנושא והעברת הסמכות והאחריות בנוגע לבדיקת מבקשי העלייה לידי מועצת הקייסים".

בנוסף, ביקשו הקייסים, כי הליך הגיור יהיה בשיתופם, וכי השליחים שיעסקו בנושא העלייה ייבחרו בהסכמתם ובשיתוף המנהיגים הרוחניים. "אנו תולים בך תקווה ופונים אליך באופן אישי לעשות סוף לסאגה שנקראת פלשמורה", כתבו הקייסים לראש הממשלה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן