ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה בשל מחסור בתקנים

המשמעות: בעוד שבועיים יוכלו כל צוותי הרפואה בבתי החולים ובקופות החולים לשבות. הסיבות לסכסוך: עומס העבודה, מחסור בתקנים והכוונה לפטר רופאים בשל הגירעון התקציבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 21:18 יט באב התשפ

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה בשל מחסור בתקנים
עוד שבועיים הרופאים ישבתו? אילוסטרציה, צילום: pixabay

ההסתדרות הרפואית הכריזה הערב (א') על סכסוך עבודה שיחול על כל מערכת הבריאות הציבורית בישראל. המשמעות היא שבתוך 14 ימים, ניתן יהיה לפתוח בצעדים ארגוניים עד כדי שביתה כללית מצד 28,000 רופאים ורופאות בבתי החולים ובמרפאות הקהילתיות.

לפי הודעת הסתדרות הרופאים נראה כי הדרישות נסובות בעיקר סביב המחזור בכוח אדם, בתקציב ובשל הקורונה שהעמיקה את המשבר. "עמדת ההסתדרות הרפואית הובהרה בכתב ובעל פה הן בקשר לזכויותיהם של הרופאים עקב בתקופת הבידוד והן בקשר לעומסי העבודה המוטלים על כתפיהם, לרבות בקשר לתקנים נוספים ולמשאבים הנדרשים למערכת הבריאות לחיזוקה ולהקלת עומסי העבודה המוטלים על כתפי הרופאים", נכתב בהודעת ההסתדרות.

"כוונת בתי החולים ותאגידי הבריאות הפועלים לצידם לפטר רופאים מתוך אילוץ ובניגוד לעמדתם המקצועית ולצרכי השעה, היא כתוצאה ממשבר תקציבי חריף אליו נקלעו בעקבות משבר הקורונה והיעדר תקצוב הולם מצד משרד האוצר וממשלת ישראל. בששת החודשים האחרונים, בעקבות משבר הקורונה, העמיקו גרעונותיהם, העמוקים מלכתחילה של בתי החולים וזאת מבלי שיועברו תקציבים הולמים אשר יאפשרו את תפעולם השוטף והתקין".