בהנחיית שר הבריאות אדלשטיין: 60,000 בדיקות קורונה ביום

חתם הסכם עם מעבדת מיי הריטג' על הכפלת הבדיקות ל 20,000, הוצא מכרז לשתי מעבדות פרטיות נוספות ותוגדל קיבולת המעבדות של קופות החולים ל 30,000 בדיקות. אדלשטיין: "אנחנו מביאים את הבדיקות, וחייבים גם שיתוף פעולה מהציבור. אני קורא לאזרחים - אם יש לכם סיבה לכו להיבדק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 12:09 יט באב התשפ

בהנחיית שר הבריאות אדלשטיין: 60,000 בדיקות קורונה ביום
שר הבריאות אדלשטיין , צילום: כיפה

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה הבוקר את אנשי משרדו לפעול כבר השבוע לביצוע 60,000 בדיקות קורונה ביום. זאת כחלק מהיערכות משרד הבריאות לחורף. מדובר בהכפלת מספר הבדיקות נכון להיום שעומד על כ 30,000 ביום, כפי שהתחייב עם כניסתו לתפקיד. עלות ההשקעה בהכפלת מספר הבדיקות עומדת על כארבעה מיליארד שקלים לשנה וחצי. כזכור, בעת מינויו לשר הבריאות עמד מספר הבדיקות בישראל על כ 3,000 ליום בלבד.

ביצוע הנחייתו של אדלשטיין תיעשה באמצעות שלוש פעולות:

1. יציאה למכרז לפתיחת 2 מעבדות פרטיות ייעודיות לקורונה. כל אחת מהן תייצר יכולת של עד 10,000 בדיקות ביום עד ספטמבר. המכרז צפוי להסתיים בתוך שבוע.

2. סיום מו"מ עם מעבדת מיי הריטג' שהוקמה ביוזמה של משרד הבריאות והגדלת הקיבולת שלה ל 20,000 בדיקות ביום. ההסכם צפוי להיחתם היום.

3. הגדלת הקיבולת של מעבדות הקופות ובתי החולים באמצעות רכש ציוד ע״י משרד הבריאות למעל 30,000 בדיקות.

בנוסף משרד הבריאות מקדם טכנולוגיות נוספות כגון pooling שיגדילו בצורה משמעותית אף יותר את יכולת המעבדות.

שר הבריאות אדלשטיין: "אני קורא לאזרחים - אם יש לכם סיבה להיבדק - אל תהססו! משרד הבריאות לא חוסך אמצעים ומשאבים בנושא ומוביל תוכנית של מיליארדי שקלים, כך שמערך הבדיקות לא יהווה חסם בטיפול במגיפה. באופן זה נגיע לפחות ל 60,000 בדיקות ביום, ועם הטכנולוגיות הנוספות אותן בוחנים אנשי המקצוע של המשרד המספר יעלה אף יותר. זאת רק אחת הדרכים להתמודדות עם נגיף הקורונה בחורף. אנחנו צריכים גם את שיתוף הפעולה שלכם. ביחד ננצח".