"היה יחיד בדורו": אישי ציבור סופדים לרב שטיינזלץ

לאחר שנודע על לכתו של הרב שטיינזלץ, שרים וחברי כנסת ספדו לרב. נפתלי בנט: "הרב שטיינזלץ השאיר אחריו מורשת עצומה של אהבת ישראל, אהבת התורה ומידות טובות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/20 11:29 יז באב התשפ

"היה יחיד בדורו": אישי ציבור סופדים לרב שטיינזלץ
הרב שטיינזלץ בישיבתתקוע, צילום: באדיבות המצלם

פוליטיקאים, שרים וחברי כנסת התייחסו ללכתו של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ). יושב ראש ימינה, נפתלי בנט כואב את לכתו של הרב: "מעיין נובע של חכמת ישראל. תורתו והגותו נלמדו על ידי המוני בית ישראל. השאיר אחריו מורשת עצומה של אהבת ישראל, אהבת התורה ומידות טובות. יהי זכרו ברוך.

שר ירושלים ומורשת ויו״ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ספד לרב שטיינזלץ: "היה יחיד בדורו. ‏תלמיד חכם גדול ופורץ דרך, מהפרויקט ההיסטורי והעצום של פירוש התלמוד ועד הביאור לחסידות. איש אציל ועניו שבעזרת מפעל חייו קירב רבים ליהדות, צדיק אמיתי.  ‏הרב שטיינזלץ איתי ועם עוד רבים בכל יום בדף היומי. ‏חבל על דאבדין. יהי זכרו ברוך."

שרת התחבורה מירי רגב, התייחסה גם היא ללכתו של הרב: "‏עם ישראל מרכין ראש ואבל על פטירתו של הגאון הרב עדין אבן שטיינזלץ מגדולי הדור ומבאר התלמוד הבבלי. תורתו של הרב וספריו הרבים ימשיכו להאיר לעד בשמי עמנו. תנחומיי העמוקים לכל המשפחה. יהי זכרו ברוך".

שרת ההתיישבות לשעבר צפי חוטובלי הצטרפה למנחמים: "אבלה וכואבת את האבידה הגדולה עם פטירתו של הרב עדין שטיינזלץ זצ״ל, מענקי הרוח של דורנו. שהותיר אחריו מפעל חיים של הנגשת תורת העם היהודי. על המעשה האמיץ של תרגום התלמוד קיבל פרס ישראל, חיבר יהודים מכל העולם למורשת שלנו. זכיתי להכיר אדם עם ראיית עומק, חד ומלא הומור."

ח"כ ניר ברקת כאב על לכתו: "כואב יחד עם כל עם ישראל ושולח תנחומים למשפחתו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ ז"ל. הרב היה חתן פרס ישראל ואחד מגדולי הפרשנים שבדורנו, שהשאיר חותם עצום על עולם התלמוד והיהדות בכלל.לפני מספר שנים זכיתי להגיע לביתו ולהעניק לו באופן אישי את אות יקיר ירושלים, על פועלו שיצא מהעיר הקדושה אל העולם כולו.מן השמיים תנוחמו".

ראש המועצה האזורית שלמה נאמן ספד ואמר:"אנו מבכים את לכתו של אחד מגדולי הדור שזכינו להיות עדים לגדולת התורה ואהבת העם הארץ שהייתה אבן דרך מחייו. הלך תמיד לפי הדרך הייחודית שלו וזה התבטא בין השאר בשיטת הגמרא שלו ובספרים השונים. זכינו שהרב היה חלק בלתי נפרד מעולם החינוך והתורה של גוש עציון, ייסד  אצלנו ישיבות לתפארת שמצמיחות אנשי רוח יהודים מקוריים. אוסיף בנימה אישית, שהרב שטיינזלץ, תרם והשקיע רבות למען למען יהדות דוברת רוסית וברית המועצות לשעבר, הקים מרכז ייחודי עבורם שפעל בכל העולם כדי לקרבם לשורשי האומה הישראלית. בטחוני שנמשיך בדרכו. יהי זכרו ברוך".