נתניהו: ערים למצב החברתי והכלכלי. כרגע נמנעים מסגר

ראש הממשלה והממונה למאבק בקורונה סיירו היום במרכז הרפואי "שערי צדק" ושיבחו את הצוות הרפואי וההנהלה על שיפור הטיפול בקורונה. פרופ' גמזו אמר כי "השבועיים הקרובים הם ההזדמנות האחרונה שלנו לפני שיוטל סגר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 19:08 טז באב התשפ

נתניהו: ערים למצב החברתי והכלכלי. כרגע נמנעים מסגר
גמזו ונתניהו. הקבינט תמך פה אחד בהצעת גמזו., צילום: Hadas Parush/Flash90

בסיור שערך היום (ה') ראש הממשלה בבית החולים "שערי צדק" בירושלים יחד עם הממונה על המאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו, דיבר נתניהו על ישיבת הקבינט אתמול בה הסכימו חברי הקבינט פה אחד עם הצעותיו של גמזו ולא להטיל סגר כרגע. "השבועיים האלה זאת ההזדמנות האחרונה שלנו לפני סגר", אמר פרופ' גמזו.

"מדינת ישראל היא המדינה עם קצב התחלואה הגבוה ביותר ל-1000 אנשים, וכל מדינה במצב כזה הייתה מטילה סגר", אמר הממונה למאבק בקורונה וטען כי חברי הקבינט עשו צעד אמיץ ולקחו עליהם את האחריות תוך התחשבות במצב החברתי-כלכלי.

בהמשך התייחס ראש הממשלה לשיחתו עם ראש המכון הביולוגי בנס ציונה ואמר כי הוא הנחה אותם להתקדם לעבר מציאת החיסון והסביר את השלבים עד שהחיסון יהיה מוכן. 

"יהיו שלושה שלבים: ניסוי במאה בני אדם, ניסוי באלף, וניסוי ב-30 אלף - זו הדרישה הבינלאומית. אם נעבור את שני השלבים הראשונים, הניסוי השלישי יתקיים עד סוף הרבעון הראשון". עוד אמר ראש הממשלה כי הוא הנחה את ראשי המכון להקים כבר עתה את מערך הייצור של החיסון במקביל לפיתוחו כדי לחסוך זמן, וגילה כי ישנם עוד מפעלי נוספים ברחבי העולם שהמדינה השקיעה בהם כספים במטרה לקבל קדימות לחיסון. 

מאוחר יותר היום אישרה הממשלה במשאל טלפוני את הצעתו של פרופ' גמזו להסיר את ההגבלות לפתיחת עסקים בסופי שבוע ועל השהייה בגני שעשועים ציבוריים.