לראשונה: לסבית דתייה תכהן במועצה דתית

מייסדת ארגון 'בת קול' ללסביות דתיות, אביגיל שפרבר, תמונה בשבוע הבא לחברת המועצה הדתית בתל אביב: "אחת מהמטרות שלי היא לחבר בין הזהות הלהט"בית לזהות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 16:10 טז באב התשפ

לראשונה: לסבית דתייה תכהן במועצה דתית
מועצה דתית. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

לראשונה - חברת מועצה לסבית מוצהרת תכהן במועצה דתית. אביגיל שפרבר (47), אם לשניים, מייסדת הארגון 'בת קול' המיועד לנשים להט"ביות דתיות, צפויה להתמנות בשבוע הבא לחברה במועצה הדתית בתל אביב. 

על פי דיווח ב-ynet, המינוי יובא לאישור המועצה ביום שני הקרוב. שפרבר ייסדה את 'בת קול' בשנת 2005, והיא ביתו של חתן פרס ישראל לתלמוד, הרב דניאל שפרבר, שפרסם לאחרונה קריאה נגד טיפולי ההמרה, בעקבות סערת חוק ההמרה שעבר בכנסת וההתנגדות אליו.


(אביגיל שפרבר בראיון ב'כאן')

בשיחה עם ynet אמרה שפרבר: "אשמח להיות שם, ואני מאמינה שפנו אליי כי אני דתייה ומרגישה צורך לייצג את הצרכים הדתיים של להט"בים. אני בטוחה שגם במועצה הדתית יבינו שגם ללהט"בים יש צרכים דתיים ולא כולם אנטי, אלה בדיוק ההפך".

עוד הוסיפה: "אחת מהמטרות שלי היא לחבר בין הזהות הלהט"בית לזהות הדתית - כי גם ללהט"בים לא דתיים יש צרכים דתיים, כמו למשל גיור ילדים שנולדו בפונדקאות או באימוץ בחוץ לארץ". היא סיפרה כי במשפחתה הזכירו לה, בעקבות המינוי הצפוי, שסבה היה חבר במועצת גדולי התורה: "הכול מתחבר ואני ממשיכו את דרכו", אמרה.