סערה ברשת: רזי ברקאי בציוץ נגד הרב חנן פורת

איש התקשורת הוותיק כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זוכרים את ה"פורים שמח" של חנן פורת אחרי הטבח של גולדשטיין" והאשים את הימין בשמחה לאיד על הפיצוץ בלבנון. רבים הגיבו בזעם לדבריו: "אתה משקר. אתה יודע שאתה משקר. ואתה ממשיך לשקר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 09:48 טז באב התשפ

סערה ברשת: רזי ברקאי בציוץ נגד הרב חנן פורת
רזי ברקאי , צילום: פלאש 90

סערה בטוויטר עקב דברי הביקורת של העיתונאי הוותיק, רזי בברקאי, כנגד אלו שלטענתו הביעו שמחה לאיד לפיצוץ שארע בלבנון. לצורך ההשוואה רזי ברקאי השווה את האירוע לברכת "פורים שמח" שבירך הרב חנן פורת ז"ל לאחר הרצח במערת המכפלה שנעשתה בידי ברוך גולדשטיין. "זוכרים את ה'פורים שמח' של חנן פורת אחרי הטבח של גולדשטיין במערת המכפלה? פורת התנצל אח"כ ואמר שמדובר ברצח נתעב. איזו דרך עשינו מאז 1994? הפעם לא תהיה שום התנצלות" צייץ ברקאי. 

אלא שהשוואה והציוץ הביאו במהרה ביקורות קשות לדבריו מצד אנשי הימין, שכעסו גם על האמירה אך בעיקר על סילוף הדברים נגד הרב חנן פורת. איש התקשורת שמעון ריקלין כתב בתגובה לברקאי: "אתה משקר. אתה יודע שאתה משקר. ואתה ממשיך לשקר. רק לא הבנת שהיום כבר אפשר להגיב ולומר בקול: תפסיק לשקר". כך גם הפובלציסט יותם זמרי שהגיב בזלזול: "איזה שקרן קטן", ועוד תגובות רבות ודומות.

התגובה שחזרה על עצמה מספר פעמים היא העלאת סרטון שהוא חלק מראיון של הרב חנן פורת זמן קצר פני מותו. בראיון האחרון התייחס הרב פורת לברכת "פורים השמח" שאמר לאחר שהתייחס למעשיו של גולדשטיין והבהיר כי בשום אופן הוא לא תומך במעשה. "שאלו אותי אם אני 'שמח על ברוך גולדשטיין?' ואמרתי חס וחלילה. ברכתי פורים שמח כדי לחזק את האנשים. אבל מעשיו של גולדשטיין הם נוראים בעיניי".