בניין עיריית תל אביב מואר בצבעי דגל לבנון

עקב הפיצוץ שהוביל לעשרות הרוגים בלבנון, הודיע ראש עיריית תל אביב כי הצורך להראות הזדהות עם לבנון הוא: "אנושי וקודם לכל סכסוך". בימין תקפו את ההחלטה של העירייה, ח"כ שקד: "במדינה מתוקנת הכתום של גוש קטיף היה צובע את הבניין הערב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/20 20:21 טו באב התשפ

בניין עיריית תל אביב מואר בצבעי דגל לבנון
צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו

עיריית תל אביב הדליקה הערב (ד') את אורות בניין העירייה בצבעי דגל לבנון, כאות תמיכה והזדהות עם הפיצוץ שארע אמש בנמל ביירות, לאחר שהבטיחו כי יעשו זאת מבעוד מועד. ההחלטה הולידה מיד גינויים מימין מחברי הכנסת איילת שקד, הרב רפי פרץ וגם מבנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו. אך בעיריית תל אביב נותרו אדישים לביקורת ומשיכו בהחלטה.

יותר ממאה הרוגים ואלפי פצועים בלבנון

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו על ההחלטה: "הערב נאיר את בניין העירייה בדגל לבנון. האנושיות קודמת לכל סכסוך, וליבנו עם העם הלבנוני בעקבות האסון הנורא שפקד אותו". בתגובה לציוץ הגיב יאיר נתניהו לחולדאי: "זה פשוט מטורף. לבנון היא מדינת אויב באופן רשמי. על פי החוק , זאת עבירה פלילית להניף דגל אויב".

ח"כ איילת שקד הצטרפה לגינויים: "במדינה מתוקנת הצבע הכתום היה צובע הערב את בניין עיריית תל אביב כתזכורת לגירוש מגוש קטיף. מקום זה קיבלנו דגל של מדינת אויב. עולם הפוך ראיתי" אל דבריה הצטרף גם השר לענייני ירושלים, הרב רפי פרץ: "אפשר וצריך לסייע הומניטארית לאזרחים שנפגעו בלבנון, אך הנפת דגל מדינת אויב בלב תל אביב זה בלבול מוסרי. לפני 15 שנים הנפנו דגל כתום, דגל של אוהבים שכואבים על גירוש מחבלי מולדת. את הדגל הזה לא ראיתי מונף על עיריית תל אביב".

כזכור, אמש בלבנון אירע פיצוץ במפעל זיקוקים, שהיה סמוך למקום בו אוחסנו כ-2,750 טון של חומר מסוכן מסוג אמוניה, שאוחסן במקום כשש שנים, וכשהגיעה האש אליהם אירע פיצוץ אדיר נוסף, ופטרייה אדירה נראתה בשמים. האירוע גרם גם לנפילת החשמל באזור ובאזורים הסמוכים, דבר שהקשה על עבודת המחלצים במשך הלילה. גורמי ההצלה במקום דיווחו על 78 הרוגים ולמעלה מ-4,000 פצועים, והספירה צפויה לעלות במשך היום, עם המשך עבודת החילוץ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן