קבינט הקורונה יתכנס, יאושרו הגבלות חדשות?

נתניהו והמל"ל מעוניינים להחמיר את ההגבלות כדי להוריד את התחלואה, ואילו פרופ' גמזו מעוניין דווקא להקל, וצפוי להציג בישיבה את תכניתו להורדת מספר הנדבקים ולהמשך שגרת הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/20 08:01 טו באב התשפ

קבינט הקורונה יתכנס, יאושרו הגבלות חדשות?
הסגר יחזור?, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

האם על אף ההתייצבות בנתוני התחלואה, ישראל צועדת לקראת הטלת סגר כללי? קבינט השרים לענייני קורונה צפוי להתכנס היום (ד') אחר הצהריים, וממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, הפרופסור רוני גמזו, צפוי להציג לשרים את תכניתו להפחתת התחלואה בישראל, ולהמשך שגרת הקורונה.

מה זה מדד R ולמה צריך אותו? פרופסור גמזו מסביר

על פי דיווח בכאן חדשות, ראש הממשלה נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת מעוניינים בהחמרת ההגבלות, ואף בהטלת סגר משמעותי, מדי לילה, בסופי שבוע או אפילו סגר כללי, במטרה להוריד את נתוני התחלואה. מנגד דווח כי הממונה פרופ' גמזו, וכן שרים נוספים בקבינט, מעדיפים לנקוט בצעדים מידתיים שיותאמו לנתוני התחלואה הנוכחיים.


(נתניהו בביקור במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה של פיקוד העורף, אמש)

עוד פורסם כי הסגר על הערים האדומות, בהן נתוני התחלואה גבוהים, צפוי להיות מוטל כבר היום או מחר. בניגוד לישיבה בתחילת השבוע, אז לא הוצגו תכניות אופרטיביות והיא הסתיימה ללא החלטות, היום צפויות להתקבל החלטות לנקיטת צעדים משמעותיים, לכאן או לכאן.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, קרא הבוקר להטיל סגר מלא על המדינה, והשמיע תחזית פסימית. לדברי פרופ' חגי, רק סגר מלא יאפשר את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, בעוד כשלושה שבועות. 
"אנחנו עדים לכך שמספר מדינות בעולם הפעילו סגר כללי כבר בגל השני, כמו באוסטרליה וספרד, כאשר מספר הנדבקים עלה למאות בודדות". אמר פרופ' חגי.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אמש אומתו בישראל 1,692 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 24,672 בדיקות שהתבצעו. מספר החולים והנשאים הפעילים בישראל עומד על 24,750, כשמתוכם 341 מוגדרים במצב קשה, ו-99 מונשמים. מספר הנפטרים כתוצאה מהנגיף עומד הבוקר על 561, ללא שינוי מאמש.