במקום תקציב? נתניהו בוחן אפשרות להעביר כספים לישיבות

נתניהו בוחן אפשרות להעביר למפלגות החרדיות 400 מיליון ש"ח עבור הישיבות על מנת לרכך את התנגדותן לבחירות וכתחליף לתקציב. ליברמן בתגובה: "כניעה לדרעי ולליצמן ושוחד בחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 20:46 יד באב התשפ

במקום תקציב? נתניהו בוחן אפשרות להעביר כספים לישיבות
נתניהו עם דרעי וליצמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לקראת ההכרעה על תקציב או הליכה לבחירות, האם ראש הממשלה נתניהו בודק כיוונים אחרים? לפי דיווח בערוץ 12, נתניהו מנסה להעביר 400 מיליון ש״ח לישיבות כדי לרכך את התנגדות החרדים לבחירות.

לפי הדיווח, גורמים ביהדות התורה מסבירים: ״זו עזרה ראשונה לישיבות שמשוועות לתקציב. נמשיך להתנגד לבחירות אבל זה יסייע ׳להוריד אותן בגרון׳ ולמנוע מאיתנו לעשות מהלכים קיצוניים כדי למנוע בחירות.״ מלשכת ראש המשלה מסרו בתגובה לדיווח: "אין קשר בין התקציב הזה לבחירות שנתניהו מתנגד להן.״

נזכיר, אם עד ה- 24 לאוגוסט לא יועבר תקציב המדינה לשנת 2020,  כמו שדורש נתניהו, או תקציב דו שנתי כמו שהוסכם בהסכם הקואליציוני ודורשת כחול לבן, מדינת ישראל תלך לבחירות בנובמבר. עד כה לא מסתמנת פשרה בעניין, ולא ברור האם אכן פניו של נתניהו לבחירות.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בתגובה: "התוספת של 400 מיליון ש"ח למפלגות החרדיות בעת הזו זה לא תקציב לישיבות, אלא כניעה לדרעי ולליצמן ושוחד בחירות".