ראש המל"ל: נמנע את הרכבת האווירית לאומן לקראת ראש השנה

לקראת ההכנות לחגי תשרי, בן שבת הודיע באופן רשמי כי הוא ימנע את הרכבת האווירית לקברו של רבי נחמן מאומן שבאוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 20:01 יד באב התשפ

ראש המל"ל: נמנע את הרכבת האווירית לאומן לקראת ראש השנה
טסים לאומן? לא השנה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

חגי תשרי בצל הקורונה: ראש המל"ל, מאיר בן שבת, אמר היום (ג') באופן רשמי כי הוא ימנע את הרכבת האווירית לקברו של רבי נחמן מאומן שבאוקראינה לקראת ראש השנה. נזכיר כי בכל שנה טסים מישראל לאומן כ-30 אלף איש, אולם בשל משבר הקורונה לא ניתן לאפשר זאת. 

במקביל, עובד בבית חולים במרכז הארץ שנדבק בקורונה הפר את חובת הבידוד וטס לאוקראינה דרך טורקיה, כך פורסם בחדשות 12. להגתו טען כי היה חייב לטוס אל אביו החולה, וכשניסה להתייעץ עם גורמים במערכת הבריאות לא הצליח לקבל תשובות ברורות.

"היו לי בהתחלה אולי שלושה ימים של תסמינים ויצאה לי בדיקה חיובית", סיפר החולה לחדשות 12. "היא (הבודקת) ראתה ואמרה 'אתה צריך לשבת בבידוד'. אני ניסיתי להתייעץ עם קופת חולים אבל אף אחד לא יודע שם. כל אחד אומר 'אני לא יודע, תתקשר לשם'. כמה שאני יכולתי לעשות אני ביררתי".

עוד הסביר החולה: "עכשיו אני יודע שזה לפני הזמן. עכשיו אני כבר חכם, אלוף בזה. אבא שלי גר לבד באוקראינה. בזמן האחרון מצב הבריאות שלו על הפנים, לא יודע אם עוד חודש אני אראה אותו אפילו, בגלל זה מראש תכננתי את הנסיעה. אני לא יכול להזמין אחר כך, עוד חודש, אני יכול לזרוק אותו פה כמו כלב?".

לדברי החולה, הוא הקפיד לשמור על הכללים בדרכו לאוקראינה כדי שלא להדביק אחרים: "הייתי בשדה תעופה במרחק מכולם, עם מסכה כל הזמן, עם בדיקת טמפרטורה, במרחק 2 מטרים מאנשים. אני נוסע לאבא בן 83, מה אתה חושב, שאני רוצה לזהם אותו גם?".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס להחלטתו של החולה לעזוב את ביתו על דעתו: "הסיפור השערורייתי הזה של חולה קורונה מאומת שמחליט לברוח מן הבידוד ולטוס לחו"ל – סיפור אחד כזה יכול לגרום לצוותים ששלמים במחלקת הקורונה לעבוד שעות נוספות".