הנס של גפן: בת ה-3 שניצלה לאחר שטבעה בבריכה

גפן בת ה-3 הגיעה להדסה עין כרם במצב קריטי, לאחר שטבעה בבריכה ביישוב בת עין. הצוותים הרפואיים בבית החולים נלחמו על חייה, והיא ניצלה ושוחררה הביתה במצב טוב, לאחר שנפרדה מהצוות בחיוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 18:19 יג באב התשפ

הנס של גפן: בת ה-3 שניצלה לאחר שטבעה בבריכה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

לפני כשבוע פונתה אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם על ידי מד"א ילדה בת 3, לאחר טביעה בבריכה בישוב בת עין. הילדה, גפן, התקבלה ביחידת הטראומה כשהיא מונשמת ומורדמת ובמצב קריטי, שם צוות הטראומה וחדר מיון ילדים נלחמו על ייצוב מצבה. 

בהמשך הועברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים להמשך טיפול מציל חיים - שם החלה להתאושש לשמחת בני משפחתה שלא משו ממיטתה. 
גפן שוחררה לביתה לאחר מספר ימים כשהיא במצב מצוין, ונפרדה בחיוך מהצוות שטיפל בה .

ד"ר סער חשביה, מנהל המרכז לרפואה דחופה בילדים בהדסה עין כרם, סיפר: "גפן פונתה אלינו על ידי מד"א אלינו במצב קריטי, היא יוצבה באופן ראשוני על ידי צוות מלר"ד ילדים והועברה ליחידה לטיפול נמרץ להמשך טיפול, ולאור הסימנים קיווינו כי האירוע יסתיים בטוב".

הרופאים והאחיות שטיפלו בגפן הצילו את חייה

הרופאים והאחיות שטיפלו בגפן הצילו את חייהצילום: דוברות הדסה

ד"ר דוד קלייד, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, הוסיף: "כדי לייצב את מצבה גפן קיבלה תמיכה נשימתית וטיפול תרופתי וכבר בלילה הראשון ראינו שיפור ניכר במצבה. לוחמת אמיתית. לשמחתנו גפן היום במצב מצוין. היא הועברה למחלקת ילדים להמשך השגחה ושוחררה לביתה. 

"בתקופת הקיץ אנחנו קוראים לכל המשפחות שנמצאות עם ילדים ליד מקורות מים, לא להוריד את העיניים מהילדים אף לא לרגע! מבט אחד לפלאפון או חוסר תשומת לב לנושא אחר עלולים להסתיים באסון נורא. יש לנקוט ביתר זהירות ובתשומת לב מלאה ליד מקורות מים עם ילדים - גם בריכות ביתיות לא גדולות, על מנת למנוע את האסון הבא". הוסיף ד"ר קלייד.

ההורים של גפן הודו לצוותים הרפואיים, ולכל מי שהתפלל עבור בתם: "אנחנו מודים לכל הצוותים הרפואיים שטיפלו בגפן, והחזירו לנו אותה לחיים, גם בשטח וגם בהדסה. בזכותם קיבלנו את הילדה שלנו בחזרה. 
תודה מכל הלב לאלפי האנשים שהתפללו בשבילנו לרפואתה של גפן. אלו היו ימים קשים ואנחנו מאושרים שהם הסתיימו כשאנחנו חוזרים הביתה עם הילדה שלנו".