פרופסור רוני גמזו: "אנחנו קרובים מאוד לירידה בתחלואה"

ראש הממשלה, שר הבריאות ופרויקטור הקורונה מסרו הערב הצהרה לתקשורת, לקראת הצגת המלצותיו של הפרויקטור גמזו מחר. מוקדם יותר היום אישרה הממשלה את מתווה החזרה ללימודים. נתניהו: "פתיחת מערכת החינוך - מהלך מורכב עם השקעה תקציבית ענקית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/08/20 18:03 יב באב התשפ

פרופסור רוני גמזו: "אנחנו קרובים מאוד לירידה בתחלואה"
פרופ' רוני גמזו, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו, מסרו הערב (א') הצהרה לתקשורת ממשל"ט הקורונה שבמרכז הרפואי "שיבא" תל השומר. מוקדם יותר השלושה ובכירים נוספים במשרד הבריאות, קיימו דיון משותף לקראת הדיון מחר בקבינט הקורונה.

ראש הממשלה פתח ואמר: "סיימנו ישיבת עבודה, אנחנו מתכוננים להצגת ההמלצות של פרופסור גמזו מחר, לפעול בכמה צירים, קיטוע שרשרת ההדבקה מודלים וסטטיסטיקה, יש כאן כיוון נכון". עוד אמר נתניהו: "היום היה יום חשוב. פתחנו את היום בהחלטת ממשלה על פתיחת מערכתה חינוך - מהלך מורכב עם השקעה תקציבית ענקית. אישרתי את המהלך הזה, זה חשוב כדי להוציא את שנת הלימודים לדרך, זה דבר חשוב מאוד לכלכלה".

בהתייחסו לחיסון לנגיף, אמר ראש הממשלה: "אנחנו בונים אופציות על חיסונים, אני לא יכול להבטיח שיימצא חיסון - אבל הסימנים כרגע נראים מעודדים. אם יהיו חיסונים אני רוצה שלישראל תהיה נגישות, קודם לצוותים הרפואיים, לאוכלוסיות בסיכון ואז לשאר האוכלוסייה".

הקורונה בישראל: 625 מאומתים חדשים | רק 7,700 בדיקות

שר הבריאות, אמר כי על אף עצירת העליה בתחלואת הנגיף, המספרים עדיין מדאיגים: "בימים האחרונים כבר ברור שהצלחנו לעצור את עליית הנגיף. זה טוב אבל זה לא מספיק. המספרים גבוהים ומדאיגים, גם נדבקים חדשים וגם חולים קשים, אנחנו צריכים להמשיך ולעשות מאמץ משותף. זה תלוי בשיתוף פעולה של כולנו. אם נתאמץ ביחד נוריד את המספרים ונקטע את התפשטות המחלה בעזרת קטיעת שרשראות ההדבקה". 

פרויקטור הקורונה אמר: "אנחנו קרובים מאוד לירידה בתחלואה, אנחנו בקו כמעט יציב. ההורדה קריטית בכל המגזרים". במהלך דברים הקצרים, פנה גמזו לציבור החרדי: "בתקופת בין הזמנים התלמידים חזרו הביתה אני מתחנן שישמרו על מניעת ההידבקות. חשוב לשמור על הכללים ולהמשיך להוריד את התחלואה, זה תלוי במשמעת של כולם. ראשי הרשויות ומנהיגי המגזר והמנהיגים הדתיים והפוליטיים - זה תלוי בכולכם. כל כלל שהוא, לא לזלזל. אנו רוצים להגיע לתפילות הימים הנוראים במצב שכל המדינה תהיה ירוקה".

גמזו ביקש מהאזרחים להמשיך ולהקפיד על עטית מסכות: "לכל המדינה אני רוצה למסור - להמשיך להקפיד על מסכות. זה מוכיח את עצמו, וגם ריחוק חברתי, חקירות ובידודים. אני יודע שזה מרגיז". על ההגבלות אמר: "מילה אחרונה על הגבלות - נהיה זהירים. ניישר קו בדברים שנראים לא סבירים. אנחנו רוצים אכיפה וכללים ברורים. יהיה קל להוריד את ההגבלות כשגרף התחלואה ירד".