סמוטריץ' לגמזו: פתח מבנים עירוניים לתפילות הימים הנוראים

חגי תשרי מביאים איתם בכל שנה תפילות ארוכות בבתי הכנסת. השנה, כשנגיף הקורונה עדיין כאן, המצב יהיה שונה. סמוטריץ' פנה לגמזו עם הצעה לפתרון: "הרשויות המקומיות יעמידו לרשות קהילות ובתי כנסת את המבנים העירוניים העומדים לרשותן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/08/20 16:07 יב באב התשפ

סמוטריץ' לגמזו: פתח מבנים עירוניים לתפילות הימים הנוראים
בצלאל סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' חושב כבר על הימים הנוראים ועל התפילות בבתי הכנסת. בכל שנה עם ישראל גודש את בתי הכנסת בתפילות הימים הנוראים, השיא בתפילת הנעילה של יום הכיפורים. השנה, עם נגיף הקורונה הממשיך להתפשט גם בישראל, נראה כי ספק רב תתקיימנה תפילות בבתי הכנסת כבכול שנה.

סמוטריץ' פנה היום (א') לפרוייקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, והציג בפניו את הבעיה הניצבת בפני ציבור המתפללים: "נראה כי דרושה היערכות אשר תשמור על המוני המתפללים, ועל הציבור הישראלי כולו, מפני הנגיף ומפני התפשטותו מחד, ומאידך תוכל לאפשר ככל הניתן תפילה על כל מרכיביה (תקיעת שופר, קריאת התורה וכו') לכל מי שיהיה מעוניין בכך".

נזכיר כי ההצעה להערך למניינים בבתי ספר ובמבנים עירוניים פורסמה בכיפה כבר לפני מספר שבועות, בטורו של הרב שלמה הכט: תפילות הימים הנוראים בצל הקורונה - הגיע הזמן להיערך.

סמוטריץ' הציג את פתרון הבעיה כפי שהוא רואה אותו: "ברצוני להציע את הפתרון הפשוט שלהלן אשר יכול לשמור על בריאות הציבור ולאפשר את קיום התפילות. מוצע לקדם הוראת שעה אשר תקבע כי הרשויות המקומיות יעמידו לרשות קהילות ובתי כנסת את המבנים העירוניים העומדים לרשותן, ובכלל זה בתי ספר, מתנ״סים, גני ילדים ומבני ציבור נוספים. מבנים אלה הינם ממוזגים בעלי מרחבים רבים שיאפשרו בהיערכות נכונה מספר רב של מניינים נפרדים וזאת מבלי לעבור את כמות המתפללים המקסימלית כפי שיקבע על ידי גורמי המקצוע לקראת החגים".

עוד כתב סמוטריץ': "אם לא תתקיים היערכות, חלילה, אנו עלולים לפגוש הפרה חמורה של ההנחיות מצד מי שלא יסכימו לוותר על התפילות בימים הנוראים, ולחלופין הימנעות המונית של בית ישראל מתפילות הימים הנוראים, שתי חלופות רעות מאוד כמובן". 

צילום: דוברות

צילום: דוברות

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן