פנייה ליועמ"ש: להסדיר שעות נפרדות בבריכה בחורשת טל

את הפנייה הגיש הרב דרור אריה באמצעות עו"ד משה פולסקי: "הציבור הדתי מופלה מכניסה לאתרים ובריכות עם מים. לא ייתכן שהוא משלם ממיטב כספו ומקבל חצי שירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/20 16:31 י באב התשפ

פנייה ליועמ"ש: להסדיר שעות נפרדות בבריכה בחורשת טל
חורשת טל, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ביום רביעי שוגרה פנייה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולמנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין בבקשה לאפשר הקצאת שעות לרחצה נפרדת בבריכה הטבעית שבגן הלאומי חורשת טל. את הפנייה שיגר עו"ד משה פולסקי, בשם הרב דרור אריה, שמבקש בפנייה לייצג את ציבור הדתיים הגדול המגיע לאתר מידי קיץ.

"בגן הלאומי 'חורשת טל' מבלים נופשים רבים את חופשת הקיץ, וביניהם ציבור דתי גדול מאוד. בגן מצויה בריכה רחבת ידיים, אך בשל הקפדה על גדרי הצניעות נמנעת מציבור דתי גדול מאוד, שאף משלם על השהייה בפארק, כל אפשרות לשימוש בריכה המופעלת אך ורק במתכונת של 'שחיה מעורבת'", נכתב בפנייה.

"המניעה מהווה פגיעה חמורה בזכויות הנופשים, ביניהם הזכות לחירות, שוויון, כבוד האדם, קניין וחופש דת.. לאור האמור אבקש כי תורו על פתיחת הבריכה במתכונת הכוללת הקצאת שעות לשחיה נפרדת לגברים ולנשים".

הרב דרור אריה

הרב דרור אריהצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חורשת טל ממוקמת בגליל העליון, בצפון עמק החולה. החורשה מוגדרת כגן לאומי של רשות הטבע והגנים, ובה מדשאות, שמורת סחלבים וכן אגם מים גדול. בשל חופשת "בין הזמנים" המתקרבת, מגיעים למקום מטיילים רבים מקרב הציבור הדתי והחרדי, לטיול יומי או לחניית לילה.

הפניה ליועמ"ש מגיעה על רקע פרשת בריכה קריית ארבע, בה הורה בג"ץ על הקצאת שעות לשחייה מעורבת בבריכה לטובת תושבי קריית ארבע שאינם דתיים.

הרב דרור אריה, יוזם הפניה, מסר: "במשך שנים רבות, הציבור הדתי וגם שאינו דתי, כמו גם הערבי,  החפצים בשחייה נפרדת לפי מצפונם, מופלה ומודר מכניסה לאתרים ובריכות עם מים. לא ייתכן שהוא משלם מיטב כספו, בכסף מלא ומקבל חצי שירות".