חשודים בתקיפה בת"א שוחררו למעצר בית. השופטת: "לא יודעת מי התחיל"

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של החשודים, אולם עורך דינם של הצעירים, איתמר בן גביר טען: "אין כאן קבוצה של בריונים". השופטת קבעה: בשלב זה לא ניתן לקבוע ברמת חשד סביר כי השניים לפני הובילו את התגרה" ושחררה את החשודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/20 15:04 ט באב התשפ

חשודים בתקיפה בת"א שוחררו למעצר בית. השופטת: "לא יודעת מי התחיל"
ההפגנה בירושלים אמש, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שני העצורים מאירועי הפרות הסדר שלשום בתל אביב הובאו הבוקר (ה') לבית המשפט השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרם. השופטת ענת יהב הורה על העברתם למעצר בית למשך שלושה ימים (עד יום א) והרחקה מאירועי מחאה בתל אביב.

בדיון הארכת המעצר בבית משפט השלום בת"א ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרם של שני החשודים ב-7 ימים. "החשודים ואחרים תקפו מספר אנשים חלקם נזקקו לטיפול רפואי", אמר נציג המשטרה שציין כי השניים תועדו בצילומי התקיפה שצולמו בזמן האירוע

 

עורך דינם של הצעירים, איתמר בן גביר טען בדיון: "אין כאן קבוצה של בריונים אלה קבוצה של אנרכיסטים שצעקה לקבוצה שלי שהם 'נאצים' ו-'גרמנים'". בהמשך טען בן גביר שמפגיני הימין מופלים בהשוואה למפגיני השמאל והשופטת שוב קטעה את דבריו: "אותי לא מעניין שמאל ימין". עו"ד אבי כהן, שמייצג חשוד נוסף, אמר כי "מרשי הותקף, קללו אותו, והוא הגן על עצמו כי יכלו להרוג אותו. בסרטונים רואים אותו בורח והוא מתגונן".

השופטת יהב קבעה כי "עילת המעצר על אף שקיימת איננה גבוהה בהתחשב בנסיבות ביצוע העבירה. אני מסכימה עם ההגנה שמדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה. אינני יודעת מי התחיל ומי החזיר וזה לא משנה כי לא ראיתי שקבוצה אחת הסירה את רגליה מהמקום אלא שתי הקבוצות גם יחד התעמתו אחת עם השנייה. בשלב זה לא ניתן לקבוע ברמת חשד סביר כי השניים לפני הובילו את התגרה".