השחקן סת' רוגן: "האכילו אותי בשקרים על ישראל"

השחקן והקומיקאי המצליח סת' רוגן התארח בפודקאסט של המגיש מארק ראמון והציג שורת התבטאויות כנגד ישראל. בין השאר אמר: "לא לשמור את כל היהודים בסל אחד", ותהה מה הטעם לקיומה של המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/20 10:39 ט באב התשפ

השחקן סת' רוגן: "האכילו אותי בשקרים על ישראל"
סת' רוגן, צילום: Gage Skidmore-cc-by-sa wikipedia

השחקן והקומיקאי סת' רוגן, אשר מקדם בימים אלה את סרטו החדש, "An American Pickle", בו הוא מגלם מהגר יהודי שנופל לתוך חבית של מלפפונים חמוצים בניו יורק בשנת 1919, ומתעורר 100 שנים לאחר מכן, התארח בפודקאסט הידוע של המגיש מארק מארון.

 במהלך השיחה כינה מארון את הריאיון "השיחה הכי יהודית", ובאופן חריג הקליט הודעה מקדימה לפני הפרק: "אם אתם לא אוהבים יהודים, זה הולך להפריע לכם". השיחה היתה בעיקר על חייו של רוגן, עד שהוזכרה מדינת ישראל, ואז נאמר, "אנחנו הולכים לעצבן חבורה של יהודים".

רוגן אמר כי "האכילו אותו כמות אדירה של שקרים בנוגע לישראל", וכי הוא תוהה מדוע המדינה צריכה בכלל להתקיים. "מבחינתי זה נראה כמו תהליך מחשבתי מיושן", אמר רוגן, "אם הסיבות הן דתיות, אני לא מסכים איתן משום שאני חושב שדת זה טיפשי. אם הסיבות הן שימור העם היהודי זה גם לא הגיוני כי שוב, לא שומרים משהו שרוצים לשמר במקום אחד - במיוחד אם המקום הזה הוא מוכח כבלתי יציב". כשנשאל מה דעתו על יהודים שאינם בוחרים לגור בישראל, כמו אלה שעברו למדינות אחרות לאחר מלחמת העולם השנייה, ענה רוגן: "זאת אסטרטגיה יותר טובה. אתה לא שומר את כל היהודים שלך בסל אחד".

רוגן, שהתחנך בבתי ספר יהודיים בקנדה, הוסיף, "אני גם חושב שבתור יהודי האכילו אותי כמות אדירה של שקרים על ישראל לאורך כל חיי, הם לעולם לא אומרים לך את זה, דרך אגב, שהיו שם אנשים. הם גורמים לזה להיראות כאילו המקום הזה (מדינת ישראל) פשוט ישב שם ריק"