תשעה באב: העיר העתיקה נסגרת לרכבים

העיר העתיקה נסגרת לרכבים פרטיים, וההגעה תתאפשר ברגל או בתחבורה ציבורית בלבד. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים באזור, ובכותל המערבי צפויה הגבלת מתפללים מחמירה, על פי הנחיות משרד הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 16:19 ח באב התשפ

תשעה באב: העיר העתיקה נסגרת לרכבים
תשעה באב בשנה שעברה בכותל המערבי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לקראת תשעה באב שיחול הערב (ד') ומחר, משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים בירושלים ובעיר העתיקה. בכותל המערבי יצומצמו המניינים, ותוגבר האכיפה לשמירה על הנחיות משרד הבריאות.

ממשטרת ישראל נמסר כי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרסו לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, סביב העיר העתיקה וסמטאותיה ובאזור בתי הכנסת לשם שמירת הסדר והביטחון, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה במזרח ומערב העיר. 

החל מהערב, לא תתאפשר הגעה בכלי רכב אל רחבת הכותל ויחסמו הכניסות לעיר העתיקה, למעט כלי רכב הנושאים תו נכה שיורשו להיכנס דרך שער יפו. 
צירי התנועה שיחסמו: דרך העופל, שער יפו, חטיבת ירושלים. הצירים צפויים להיפתח עם פיזור המתפללים מחר בשעות הערב. 
יתכנו שינויים או שיבושים בקווי התחבורה הציבורית.

במשטרה מבקשים מהציבור להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית. המשטרה קוראת לציבור לנהוג בהתאם לחוק ולהישמע להוראות השוטרים.

הכותל המערבי: כניסת מתפללים תוגבל

"הקרן למורשת הכותל המערבי" פירסמה הנחיות ושיתפה את התכנון לקראת קליטת האנשים הצפויים להגיע למקום במהלך היום לקריאת מגילת איכה וקינות.

רחבת הכותל המערבי הפתוחה תוכל להכיל עד 1,000 אנשים, כך לפי הנחיות משרד הבריאות, ולכן הרחבה תחולק למתחמים קטנים שיכילו עד 20 מתפללים ומתפללות. "הקרן למורשת ממליצה להקדים את ההגעה לפחות בשעה כדי להימנע מעומסים בכניסה למתחם בשל ההגבלה על כמות האנשים במקום. 


(תשעה באב בכותל המערבי לפני שנתיים. צילום: 'אם תרצו')

במהלך כל היום יוצבו כוחות הצלה במקום ויושיטו עזרה לכל מי שיחוש ברע, ומשטרת ירושלים תאבטח את ההמונים הן ברחבת הכותל המערבי והן בדרכי הגישה אליו, והיא מבקשת לציין כי כל הדרכים מאובטחות והציבור יכול להגיע בבטחה לרחבת הכותל.

"הקרן למורשת הכותל המערבי" מבקשת מהציבור להישמע להנחיות ולשמור על המרחק הנדרש של 2 מטר גם מחוץ לכניסות לכותל המערבי בכדי לשמור על בריאות הציבור.

יש להימנע מהגעה ברכבים פרטיים, וכי קיימת תחבורה ציבורית אל המקום וממנו. בגמר הצום תחלק "הקרן למורשת" בקבוק שתייה ומאפה אישי ארוז לאלו שמסיימים את הצום ברחבת הכותל המערבי.