השמים נפתחים? הנכנסים לישראל ממדינה ירוקה לא יידרשו בבדיקות ובידוד

משרד הבריאות ימליץ להסיר את הדרישה לבדיקות ולבידוד ל-14 יום לנכנסים לישראל מחוץ לארץ. שרת התחבורה רגב: "מדובר בהתקדמות חשובה ובשורה גדולה לענף התעופה ולציבור הישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 10:48 ח באב התשפ

השמים נפתחים? הנכנסים לישראל ממדינה ירוקה לא יידרשו בבדיקות ובידוד
צילום: Yossi Zeliger/Flash90

משרד הבריאות ימליץ היום (ד') שתיירים שמגיע לישראל ממדינה ירוקה לא יידרשו בבדיקות ובידוד של 14 יום, וכך יוכלו תיירים להגיע לישראל ואף ישראלים יוכלו לטוס למדינות הירוקות מבלי חשש שיצטרכו להיכנס לבידוד של שבועיים לאחר מכן. 

בדיון הוועדה לענייני ביקורת המדינה שנערך הבוקר  ועסק בעתיד התעופה בעידן הקורונה, הכריז המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו כי משרד הבריאות יאשר בקרוב מתווה חדש לפתיחת השמיים במסגרתו המגיעים ממדינות ירוקות לא ידרשו לבדיקת קורונה ולבידוד. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב בירכה על הודעת משרד הבריאות: "‏שמחה שמשרד הבריאות נעתר לבקשתי לפתוח את ענף התעופה, אשר חייב לחזור לעבוד עפ״י תו כחול - שיתואם בצורה מסודרת עם משרד הבריאות. מדובר בהתקדמות חשובה ובשורה גדולה לענף התעופה ולציבור הישראלי".

שר התיירות אסף זמיר ברך על ההחלטה: "השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר, גם אם זה באופן חלקי ותחת הגבלות וחובת בידוד. הצורך בבחינת נוסעים ובדיקתם ילווה אותנו שנים קדימה ולכן אין ספק שנדרשת השקעה תשתיתית ורפואית גדולה בנתב"ג לרבות הקמת מעבדות, בדיקות ונהלים".

נזכיר כי מאז תחילת חודש מרץ החליטה הממשלה לסגור את השמים ולהמעיט במספר הטיסות הנכנסות והיוצאות לארץ. בנוסף כל הנכנס לישראל נדרש להיכנס לבידוד ל-14 יום ולבצע בדיקות קורונה. ההחלטה גרמה לרבים לבטל את טיסותיהם למחוץ לארץ כי לא יכולו להרשות לעצמם היעדרות של שבועיים נוספים מהעבודה בשל הבידוד.