סקר מנדטים חדש: לפיד נוסק, מפת הגושים משתנה

לאחר שבנט הצהיר כי לא בטוח שימליץ על נתניהו לראשות הממשלה, סקר מנדטים חדש מראה כי ישנן תנודות במפת הגושים, שיכולות להביא לסיומה של כהונת נתניהו. לפיד ממשיך להתחזק ומקבל -19 מנדטים, ימינה מתאוששת ונעמדת על 13 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 08:42 ח באב התשפ

סקר מנדטים חדש: לפיד נוסק, מפת הגושים משתנה
לפיד ונתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

לאחר שבנט הצהיר כי לא בטוח שימליץ על נתניהו לראשות הממשלה, סקר מנדטים חדש מראה כי ישנן תנודות במפת הגושים, שיכולות להביא לסיומה של כהונת נתניהו. ימינה נשארת יציבה והופכת למפלגה הרביעית בגודלה בכנסת. 

אם הבחירות היו מתקיימות היום, זו היתה מפת המנדטים: הליכוד מובילה עם 31 מנדטים, יש עתיד מתקבעת כטוענת לכתר עם 19 מנדטים, הרשימה המשותפת יציבה 16, ימינה עולה ל- 13, כחול לבן מתאוששת ממספר חד מספרי ל- 10 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, ישראל ביתנו 8 מנדטים, יהדות התורה ומרצ סוגרות את הרשימה עם 7 מנדטים כל אחת. 

מפת הגושים משתנה לאחר הצהרתו של בנט, שגוש הימין בלעדיו מדרדר ל-48 מנדטים בלבד, לעומת זאת גוש השמאל, ללא ליברמן, שמונה 52 מנדטים. אולם אם בנט יחבור לגוש הימין, כהרגלו, גוש הימין מקבל 61 מנדטים, ללא ליברמן. 

נזכיר כי בסקרים קודמים גוש הימין קיבל 65 מנדטים, ללא ליברמן. ההתרסקות של הליכוד משפיעה על הגוש כולו, כך שהקולות הולכים ליש עתיד או כחול לבן ומחזקים את הגוש השמאלי.