עונשים בליכוד: שאשא ביטון תודח מתפקידה, ח"כים לא יוכלו להגיש הצעות חוק

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר החליט להטיל עונשים על ח"כים ושרים בליכוד שהצביעו בניגוד לעמדת הקואליציה וקבע כי שרים שהצביעו בעד חוק איסור טיפולי המרה יקבלו עוד תורנויות במליאה. יו"ר ועדה הקורונה, יפעת שאשא ביטון תודח מתפקידה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 18:31 ז באב התשפ

עונשים בליכוד: שאשא ביטון תודח מתפקידה, ח"כים לא יוכלו להגיש הצעות חוק
ח"כ מיקי זהר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סיעת הליכוד הטילה סנקציות על חברי הכנסת שלא הצביעו נגד חוק איסור טיפולי המרה. יו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר הודיע לחברי הכנסת שנענשו כי לא יוכלו להגיש חוקים עד לסוף המושב, ולשרים אמר כי הם יקבלו עוד תורנויות במליאה ביחס למה שהיו מחוייבים לעשות.

צילום: ללא

הנענשים בליכוד הינם: בקרב השרים - יואב גלנט, ישראל כץ, אלי כהן, אופיר אקוניס, אמיר אוחנה. בקרב חברי הכנסת - יפעת שאשא ביטון, שלמה קרעי, קרן ברק, שרן השכל, אבי דיכטר, עוזי דיין, מיכל שיר.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, בתגובה לסנקציה שמיקי זוהר מנסה להטיל עליו, על אף שקוזז באישור הסיעה: "מיקי פועל באופן שקרי ומניפולטיבי לקידום תכנית "נטו מיקי זוהר". שלושת הכ"פים: הכח, הכסף והכבוד שהוא מנסה להשיג, בניגוד לערכי הליכוד, מעבירים אותו על דעתו. קצת צניעות לא תזיק לו. הוא מפלג את סיעת הליכוד, פוגע בליכוד ובראש הממשלה וצריך ללכת הביתה עכשיו. לא אאפשר לו לפגוע בפעילותי למען אזרחי ישראל".

ח"כ איילת שקד מיהרה לגבות את שאשא ביטון: "בקואליציה הרעה הזו, עד שסוף סוף מישהי עושה עבודה טובה למען הציבור, בלי פאניקה, מדיחים אותה. אצלנו מעריכים נשים חזקות". 

כזכור, לפני כשבוע הועלתה הצעת חוק של מרב מיכאלי באוסרת על טיפולי המרה כטיפולים פסיכולוגים. כחול לבן הצביעו בעד החוק וגרמו למשבר קואליציוני חמור מול החרדים. גפני ודרעי כעסו על הליכוד, לאחר ש-13 חברי כנסת רבים לא הגיעו להצבעה וגם בזכות זה עבר החוק.