"כחול לבן שמים מקלות בגלגלי הקואליציה"

ח"כ קטי שטרית מסבירה לחדשות כיפה כי למרות החסימות של כחול לבן, הליכוד עדיין מנסה ליישם את הבטחות הבחירות: "עוד לא אבדה תקוותינו על החלת הריבונות", וטוענת כי ההפגנות נגד ראש הממשלה עברו מפתח תקווה לבלפור: "זה רק עניין גאוגרפי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/07/20 20:04 ו באב התשפ

"כחול לבן שמים מקלות בגלגלי הקואליציה"
חברת הכנסת קטי שטרית , צילום: כיפה

לאחר שמשרד החינוך החל להחזיר את כספי המסעות לפולין להורים בזכות המאבק שלה, בדקנו עם חברת הכנסת קטי שטרית (ליכוד) מה יהיו המאבקים הבאים, האם הקואליציה לקראת פירוק ומדינת ישראל לפני בחירות נוספות, ומה דעתה על פעילי לה-פאמיליה?  

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר צייץ שאנחנו בשבוע של הכרעות, האם פנינו לבחירות? 

"לא, אני מקווה שאנחנו לא נמצאים לפני בחירות כי כמובן שהליכוד לא רוצה בחירות רביעיות. לפני הקמת הממשלה הפריטטית הנוכחית היו שתי אפשרויות או ממשלה שוויונית או בחירות, ובחרנו באופציה של ממשלה פריטטית עם כל החסימות שיש בה כדי שנוכל לנהל את משבר הקורונה כמו שצריך. רצינו שהממשלה הזו תהיה ממשלת ימין רחבה שבה יהיו כל המחנה הלאומי, לצערנו זה לא יצא". 

בממשלה הזו האג'נדות של הימין מתפוגגות כמו החלת הריבונות והועדה חקירה לניגוד עניינים אצל שופטי העליון, הלכתם לאיבוד?  

"אני לא חושבת שהלכנו לאיבוד, אנחנו חברי כנסת מהמחנה הלאומי, מאוד רציניים, שעומדים זקופים ופועלים, ונמשיך לפעול על כל מה שהתחייבנו במערכת הבחירות. עוד לא אבדה תקוותינו על החלת הריבונות. נכון, כחול לבן שמים מקלות בגלגלים, אבל זה הזמן שאפילו הייתי קוראת לימינה להצטרף לקואליציה, בלי תנאים. מי שבאמת רוצה להיכנס מתחת לאלונקה, לא צריך לבוא עם תנאים". 

נתניהו טוען שההפגנות ברחבי הארץ הן הפגנות שמאל, האם הוא עושה את זה רק כדי להסיט את דעת הקהל מההתנהלות הכושלת של הממשלה בניהול משבר הקורונה? 

"ההפגנות התחילו כהפגנות של עצמאים, אומנים, עובדים סוציאליים והאחיות, אבל כל הגופים האלו הגיעו להסכמים עם האוצר. איזה מחזה אנחנו רואים פעם אחר פעם? שלטים לצדק לאיאד, שלטים ודגלים של אש"ף ונגד נתניהו. מחנה 'רק לא ביבי' עבר מהמערכת הבחירות האחרונה לבלפור. זו פשוט הזדמנות לאותם אנרכיסטים, שלא משנה אם אם יהיה או לא יהיה נגיף קורונה במדינה, ההפגנות עברו מפתח תקווה (בית היועמ"ש) לבלפור, זה רק עניין גאוגרפי, אבל זה אותה מהות ואותם אנשים. אישה מסירה את בגדיה על מנורת המדינה לא באה להביע שם שום דבר, חוץ מאנרכיה שהיא מבקשת שתהיה". 

עדיין לא גינתם את ההתקפות של לה פמיליה על מפגיני שמאל

"אלו חד משמעית הפגנות שמאל, והימין שותק בגלל שהוא מודע לסכמה בהפגנות, של הצפיפות ואיש שמירת מרחק והוא ממושמע יותר. קיצוניים יש בכל חברה ובכל מקום, גם בימין, השאלה כמה זה תופס נפח, והנפח אצל השמאל גדול יותר".  

את מרוצה מתפקוד הממשלה בניהול המשבר? 

"ברור שיש הרבה מה לשפר, אנחנו נמצאים בנגיף שאין עליו שום מחקר ואף אחד לא יודע מה צפוי להיות ואיך. כולם רק יודעים שצריך להקפיד על כללים מסוימים, אבל לאף אחד אין פתרון קסם, ומי שאומר את זה משקר וזה חסר אחריות".