תשעה באב: במהלך הצום יוגדל מספר המתפללים בבתי הכנסת

ראשי הסיעות החרדיות דרעי, ליצמן וגפני נפגשו היום עם שר הבריאות והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות. לקראת צום תשעה באב סוכם עם ראשי הסיעות החרדיות, ולבקשתם, כי במהלך הצום מספר המתפללים בבתי הכנסת יגדל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 18:35 ו באב התשפ

תשעה באב: במהלך הצום יוגדל מספר המתפללים בבתי הכנסת
צילום: Hadas Parush/Flash90

ראשי הסיעות החרדיות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח”כ משה גפני נפגשו היום (ב') עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו. בין השאר דיברו בישיבה על כמות המתפללים בבתי הכנסת בכלל וכמות המתפללים בתשעה באב. השר אדלשטיין סיכם עם ראשי הסיעות החרדיות, ולבקשתם, כי מספר המתפללים בבתי הכנסת יגדל במהלך הצום. בהודעה נכתב: "משרד הבריאות יפרסם בהמשך את כמות המתפללים והנוהלים".

במה לעסוק בתשעה באב? הרב אבינר משיב

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, אמר: "לצד הצורך בזהירות יתירה למניעת הידבקות בקורונה, יש לעשות הכל להמשך קיום עולם התורה, היכלי הישיבות והכוללים, הרחבת האפשרות לתפילה בבתי כנסיות ביום יום ולקראת ט באב. הודענו שלא נאפשר המשך הגבלה שרירותית לתפילה בבתי כנסת, אלא יש להתאים לפי גודל המקום. קיימנו ישיבה מיוחדת עם שר הבריאות אדלשטיין בנושא ואנו תקווה שתימצא הדרך הנכונה לפתרון הנדרש".

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ, משה גפני, אמר: "צריך להמשיך ולשמור על הוראות משרד הבריאות, במקביל דברים שהם אפשריים לעשות במסגרת הזהירות צריכים להיעשות, במיוחד בישיבות הקדושות ובכוללים שהם נשמת אפינו ואין לנו שיור רק התורה הזאת".