השר רפי פרץ תוקף: "כשהיינו ללא קורת גג, יאיר לפיד קרא לזה 'ניצחון הישראליות'"

שר ירושלים ומורשת נאם היום במליאת הכנסת. במסגרת נאומו דיבר על הפינוי מגוש קטיף לפני 15 שנים ועל הסליחה לה מחכה מח"כ יאיר לפיד: "עד היום לא שמעתי את הסליחה שלו. אולי כי מבחינתו גירוש יהודים מארצם זה ניצחון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/07/20 18:24 ו באב התשפ

השר רפי פרץ תוקף: "כשהיינו ללא קורת גג, יאיר לפיד קרא לזה 'ניצחון הישראליות'"
השר רפי פרץ במליאה, צילום: ללא

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ, ומי שפונה לפני 15 שנים מביתו בגירוש מגוש קטיף נאם היום (ב') במליאת הכנסת. במסגרת נאומו אמר השר: "אני רוצה להזכיר לכם, אנשי יש עתיד, איך נראית "ממשלה המשתקת את הכנסת, פוגעת בדמוקרטיה ורומסת את זכויות אזרחיה" כפי שכתבתם בנוסח הצעת אי האמון שלכם. אני לא צריך ללכת הרבה זמן אחורה, סך הכל חמש עשרה שנים. ט' באב בשנת 2005. כאשר ממשלת ישראל גירשה אותי, את משפחתי, את תלמידי ואת עשרת אלפים תושבי גוש קטיף מביתם."

השר סיפר את הזווית שלו כמגורש מגוש קטיף, "הממשלה קיבלה החלטה נגד הבחירה הדמוקרטית של העם. שרון, לאחר שנבחר, עשה פליק פלק לאחור נגד מפלגתו ונגד בוחריו. הוא בעצמו אמר "תוצאות המשאל תחייב את כל נציגי הליכוד - ואני בראשם". שרון היה חייב לפצל את הליכוד בכדי להעביר את התכנית בכנסת. אתם מדברים איתי על שיתוק הכנסת? פגיעה בדמוקרטיה? אני אגיד לכם איך נראית פגיעה כזאת. בית המשפט העליון, שאתם כל כך מגנים עליו, הכשיר את הגירוש תוך רמיסת זכויות האזרח שלנו. מבלי שהמדינה נתנה לנו פתרונות חלופיים, מבלי שהתכנית תעמוד לבחירת העם, בית המשפט הכשיר את המהלך נגד כל החלטה דמוקרטית שהייתה לפני כן".

השר פרץ הוסיף: "יותר מכך, לא נערך כל דיון מקדים עם מערכת הביטחון לגבי תכנית ההתנתקות וצה"ל לא היה שותף בתהליך קבלת ההחלטה. פורום החווה הוא שהכריע. ככה נראתה הדמוקרטיה, רק לפני 15 שנים. רמיסת זכויות אזרח? מול הדורסנות שהייתה מולנו, אנחנו היינו מופת לממלכתיות. בית משפט שלח נערות בנות 14 למעצר עד תום ההליכים על לא עוול בכפם. כשגירשו אותנו מגוש קטיף את המנורה שמנו על כתפנו כפי שעשו היהודים שגורשו מירושלים על ידי הרומאים, ואיך אתם מתייחסים למנורה? את זה לצערי כל עם ישראל ראה שבוע שעבר".

השר פרץ, שעמד בראש מכינת עצמונה בגוש קטיף, הוסיף ואמר "כשאנחנו בכינו, אתם שמחתם על הגירוש מגוש קטיף. ציירתם אותנו כאויבי העם, ככאלו שיסרבו פקודה, ככאלו שיפעלו באלימות – וכלום מזה לא קרה. התנהגנו בממלכתיות אחרי שנתתם לנו אגרוף בבטן. כיום אני הנציג היחידי בבית המחוקקים שגורש מביתו לפני 15 שנה. זה חי. זה כואב. אחים שלי עוד זועקים מתוך דלות והזנחה של המדינה. כשאני ומשפחתי ותלמידיי היינו ללא קורת גג, יאיר לפיד קרא לזה "ניצחון הישראליות" בטור שלו בעיתון שפורסם למחרת. עד היום לא שמעתי את הסליחה שלו! אולי כי מבחינתו גירוש יהודים מארצם זה ניצחון".

לסיום אמר, "אתם נותנים לנו תזכורת כואבת מה יקרה אם אתם תהיו בשלטון ואם הימין לא יהיה חזק מספיק. קרעתם את הצבא לשניים, קרעתם את החברה הישראלית לשניים - ממש כמו שאתם מנסים לעשות היום, דרסתם כל מה שהיה בדרככם, הכשרתם כל מהלך בדרך לגירוש. שכחתם מהר מידי שעל שנאת חינם נפלנו, והאמת, על אהבת חינם נבנה".