בפעם הראשונה: בית המשפט אישר תפיסת כספי משכורות למחבלים

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את ערעורו של פיכרי מנצור, כנגד צו תפיסה בסכום של עשרות אלפי שקלים שקיבל כ"משכורת" מהרשות הפלשתינית. זו הפעם הראשונה שבית המשפט תוכך בתפיסת משכורות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 09:38 ו באב התשפ

בפעם הראשונה: בית המשפט אישר תפיסת כספי משכורות למחבלים
אסירים ביטחוניים בישראל, אילוסטרציה, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

פסיקה תקדימית: בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אמש (א') עתירה אשר הוגשה על ידי אביו של האסיר הביטחוני פכרי זהיר מנצור עומר, לאחר שיצא צו תפיסה על כסף שקיבל מהרשות הפלשתינית. מדובר בסכום של עשרות אלפי שקלים, שיועדו להגיע אליו כ"משכורת" מהרשות בגין מאסרו בכלא. מדובר בפעם הראשונה בה בית המשפט מאשר את הפעולה של צו תפיסת משכורות מחבלים.

מנצור, נידון ל-17 שנות מאסר לאחר שהורשע בשישה מקרים של סיוע לרצח ועשרות מקרים של סיוע לניסיון רצח. הוא היה, בין היתר, שותף בביצוע מעשי רצח והסעת המחבל שביצע את הפיגוע בשוק בחדרה באוקטובר 2005, בו נרצחו שישה אזרחים ישראלים.  בפיגוע נהרגו מיכאל קויפמן, פרחיה מכלוף, ג'מיל קעאדן, סביחה נסים, יעקב רחמני ופולייס גניה. בית המשפט מחוזי בחיפה קבע ב-2008, כי מנצור ידע על המטרה לשמה הסיע את המחבל, והוא זה שהוביל את המחבל אל היעד, מבלי שהמחבל ידע את מקומו.

לפני חודש וחצי יו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת נפתלי בנט, פנה בפתח אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ואל שר הביטחון בני גנץ. בנט התייחס להחלטה להקפיא את הצו שנועד להעביר משכורת  לבנקים המשמשים מחבלים שנעצרו ובני משפחותיהם. בנט חזר ודרש מנתניהו ומגנץ  "תפעילו מחדש את הצו. מדובר ב100 מיליון שקלים בחודש. אבל בני גנץ נכנס לתפקיד וכפעולה ראשונה שלו כשר הוא ביטל את הצו".