בתמיכת עיריית ירושלים: החלו השיפוצים בבית הרב קוק

בית הרב קוק עובר בימים אלו שיפוץ ושיקום משמעותי כדי להחזיר אותו לשימוש. ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "החלטנו לשפץ ולחדש את בית הרב כדי להביע את הערכתנו לדמותו ולתורתו של הרב קוק שהביאה דורות שלמים של תלמידי חכמים ירושלמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/20 19:40 ה באב התשפ

בתמיכת עיריית ירושלים: החלו השיפוצים בבית הרב קוק
בית הרב קוק בשיפוצים, צילום: בית הרב קוק

בית הרב קוק בירושלים נמצא כבר שנים רבות במרכזה של מחלוקת גדולה בין בית הדין הרבני להקדש "הועד הכללי". המבנה מיושן מאוד ומצבו הפיזי רעוע כך שלא היה ניתן להשתמש בו בשל סכנת קריסה, דבר זה הוביל בתחילת השנה להחלטה על השיפוץ שבימים אלו כבר נמצא בעיצומו.

עבודות השיפוץ שכבר החלו בימים האחרונים הגיעו ביוזמת ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, סגנית ראש העיר, חגית משה והשר לענייני ירושלים הקודם, זאב אלקין. עלות עבודות השיפוץ מוערכות במאות אלפי שקלים והן יושקעו בחיזוק הבניין ושיפוצו, כך שכבר בקרוב יוכלו לחזור לבית הרב ולהשתמש במבנה העתיק הזה. 

משה ליאון

בית הרב קוק הוא חלק אינטגרלי מירושלים. משה ליאוןצילום: אריה לייב אברמס

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון אמר כי ההחלטה לשפץ ולחדש את בית הרב קוק היא חלק מחזון העירייה לשפץ ולשמר אתרים היסטוריים. "החלטנו לשפץ ולחדש את בית הרב כדי להביע את הערכתנו לדמותו ולתורתו של הרב קוק שהביאה דורות שלמים של תלמידי חכמים ירושלמים. בית הרב קוק הוא חלק חשוב מהנוף הירושלמי. המבנה העתיק שלו מסמל כל כך הרבה מורשת, היסטוריה, מסורת, ויהדות כך שאין אחד שלא מכיר אותו".

"הבית מסמל חיבור לתורה, חיבור לעשיה והכי חשוב חיבור לירושלים" ממשיך ליאון, "תורתו של הרב קוק יחד עם תלמידיו וישיבת מרכז הרב מהווים חלק אינטגרלי משמעותי לצביונה ולאופייה של ירושלים"