ראש הממשלה לשרי הקבינט: "הפסיקו מיד להתייחס לנעשה בצפון"

לאחר ההחמרה בזירה הצפונית, נתניהו דרש משרי הקבינט שלא להתבטא בנושא בפומבי. הרקע לדברים מגיע בעקבות תגבור הכוחות בצפון מחשש שחיזבאללה יבצע פיגוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/20 18:00 ה באב התשפ

ראש הממשלה לשרי הקבינט: "הפסיקו מיד להתייחס לנעשה בצפון"
חיילי צה"ל בצפון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

במהלך השבת מסוקי קרב של צה"ל תקפו מוצבים בדרום סוריה, כתגובה לירי מהאזור לעבר ישראל ביום שישי. במסגרת התקיפה הותקפו מספר מטרות הכוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים. בעקבות כך צה"ל החל לתגבר את הכוחות בצפון מחשש כי ארגון חיזבאללה ינסה לבצע פיגוע. אך כדי להבהיר כי המצב אינו חמור כל כך הורה ראש הממשלה ליתר שרי הקבינט הביטחוני להפסיק להתייחס לנעשה בצפון.

מוקדם יותר היום (א') ראש הממשלה התייחס גם בפתח ישיבת הממשלה על  התקיפות בסוריה:"לבנון וסוריה נושאות באחריות לכל מתקפה היוצאת משטחן נגד ישראל. אנחנו פועלים לפי מדיניות עקבית שלא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבול הצפוני שלנו. לבנון וסוריה נושאות באחריות לכל מתקפה היוצאת משטחן נגד ישראל. לא ניתן שיערערו את ביטחוננו ולא ניתן שיאיימו על אזרחינו, לא נסבול פגיעה בכוחותינו. יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל אני מקיים הערכות מצב שוטפות. צה"ל ערוך להגיב לכל איום".

דובר צה"ל התייחס לתקיפות ומסר: "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לירי היום, ימשיך לפעול בנחישות ויגיב בעוצמה לכל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן