שר החינוך התמרמר וליצמן עזב בכעס: הממשלה אישרה את הקטנת קבינט הקורונה לעשרה שרים

לאחר הביקורת הציבורית, הממשלה אישרה את צמצום קבינט הקורונה משישה-עשר שרים לעשרה שרים בלבד. ליצמן הצביע נגד ההצעה כיוון שלא חבר בקבינט, אלא רק משקיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/20 14:13 ה באב התשפ

שר החינוך התמרמר וליצמן עזב בכעס: הממשלה אישרה את הקטנת קבינט הקורונה לעשרה שרים
נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

הממשלה אישרה את צמצום קבינט הקורונה משישה-עשר שרים לעשרה שרים בלבד.  הרכב ועדת השרים החדשה יורכב מיושב ראש הועדה - ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כ"ץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, שר המשפטים אבי ניסנקרון, שר הכלכלה והתעשייה אמיר פרץ ושר הפנים אריה דרעי. 

שר השיכון והבינוי ליצמן עזב בזעם את הדיון משום שהבין שהוא יהיה משקיף בלבד ולא חבר בקבינט. "הייתי שר הבריאות 10 שנים", אמר ליצמן, "איך לא מזמינים אותי? יש לי מה לתרום". בשלב זה ניסה נתניהו להרגיע את הדיון אבל ליצמן לא התרצה ועזב את הדיון. 

גם שר החינוך, יואב גלנט התמרמר על כך שהוא לא חלק מהקבינט המצומצם, אולם נתניהו הבטיח לו שבכל הנושאים למערכת החינוך, הוא יוזמן לועדה ויוכל להשפיע בה, ותפקידו לא יתמצה כמשקיף. 

לזעם הצטרפה גם שרת השוויון החברתי מירב כהן, שקבלה על כך שאין ייצוג של נשים בקבינט המצומצם: "מבינה את הרצון לייעל אבל לא הגיוני שלא תהיה אפילו אישה אחת. מן הראוי שיהיה ייצוג נשי".  מזכיר הממשלה ענה לה שהחוק לא מחייב זאת ונתניהו הוסיף: "עושים ככל הניתן, אבל הנוכחות של השרים שעליהם הוחלט קריטית בגלל המשרדים שעליהם הם אמונים. נזמין שרים רלוונטיים לדיונים לכל נושא"

בתוך כך, הממשלה אישרה את תוכנית מענק לכל אזרח. מחר תוגש התוכנית לאישור הכנסת.