הפרקליטות עונה לטענת הזוג אלוביץ': "לא הסתרנו חומרים מחקירת בנם"

בפרקליטות דחו את הטענות של הזוג אלוביץ, לפיהם הוסתרו חלקים מתמלול שיחת חוקרת, אך הודו כי הפערים בין תמלול להקלטת השיחה נעשו בטעות על ידי המתמלל: "עיון בתמלול שהועבר לעיונם של הנאשמים מעלה שהוא חסר לעומת התיעוד הקולי של השיחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/20 11:05 ה באב התשפ

הפרקליטות עונה לטענת הזוג אלוביץ': "לא הסתרנו חומרים מחקירת בנם"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים את תגובתה לטענות של באי כוחם של שאול ואיריס אלוביץ', לפיה הוסתרו חלקים מתמלול שיחת חוקרת המשטרה ואור אלוביץ' בנוגע לייצוג של אביו. בפרקליטות דחו את הטענות אך הודו כי הפערים בין תמלול להקלטת השיחה נעשו בטעות על ידי המתמלל: "עיון בתמלול שהועבר לעיונם של הנאשמים מעלה שהוא חסר לעומת התיעוד הקולי של השיחה". עוד הדגישו בפרקליטות כי ההקלטות של השיחות נמסרו לידי הזוג לפני כשנה לקראת השימוע, כך שאין בסיס לטענות על הסתרת חומרי חקירה.

בתשובה שנמסרה מהפרקליטות נכתב: "אין כל בסיס לטענות בדבר הסתרת חומרי חקירה או פעולה מכוונת שנועדה למנוע עיון בחומרים. נהפוך הוא – מטענותיהם עולה דווקא שכל חומרי החקירה נמסרו לעיונם, שהרי רק כך יכלו באי כוחם לאתר פערים בין התיעוד והתמלול".\

בפרקליטות אף הדגישו: "במהלך השבוע שקדם לדיון, סייעו נציגי המאשימה לבאי כוחו של נאשמים 2-3 לאתר את התמליל, והם אף אלה שהפנו אותם לתיעוד הקולי הקיים בחומר שבידי באי כוח הנאשמים, על מנת שיוכלו לוודא שקובץ התמלול אכן מתייחס לאותה שיחה בין הנחקר לחוקרת. ברור שהתנהלות זאת אינה עולה בקנה אחד עם טענות הנאשם לניסיון הסתרה". בהמשך לכך ציינו כי "הטענות לגבי הסתרה מכוונת של חומרי חקירה מפתיעות מאוד, בלשון המעטה".