רוני גמזו מתחיל לעבוד: מודל אחיד לתחזיות החולים במצב קשה

הממונה על הקורונה מטעם הממשלה הנחה את הצוות היוצר את תחזיות התחלואה הקשה ומספרי המונשמים בישראל, לעבור לשימוש במודל שיצר פרופסור מבית החולים איכילוב, שהוכח עד כה כמדויק ביותר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/07/20 21:45 ד באב התשפ

רוני גמזו מתחיל לעבוד: מודל אחיד לתחזיות החולים במצב קשה
פרופסור רוני גמזו, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרופ' רוני גמזו, ממונה הקורונה מטעם הממשלה, הנחה את צוות המדענים היוצר את התחזית לתחלואה, לחולים קשים ומונשמים במכון גרטנר לעבוד מעתה במשולב עם המודל שפיתח פרופ׳ אלי שפרכר, סמנכ"ל מחקר ופיתוח ומנהל מערך העור באיכילוב. כך נמסר הערב (מוצ"ש) מהמרכז הרפואי איכילוב, בראשו עומד פרופ' גמזו.

גמזו אמר כי "המודלים השונים כולם מסתמכים על מספר הנחות שונות ונקודות מבט שונות והדבר החשוב הוא שיח בין החוקרים והתאמת דעות. הנחיתי שתוך כיממה יפיקו החוקרים משני הצוותים מודל משולב שיהווה בסיס יחדי, אחיד ומהיימן למקבלי ההחלטות", אמר.


(נתניהו ואדלשטיין עם ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו)

המודל המדובר הצליח עד כה, במהלך החודשים מאז החלה התפרצות הקורונה בישראל, בחודש פברואר האחרון, לדייק בתחזית מספר החולים במצב קשה והמונשמים. המודל המשולב, על יצירתו הנחה פרופ' גמזו, צפוי לחזות שלושה נתונים: עומס התחלואה בקהילה, מספר החולים הכולל המאושפזים בבתי החולים, ומספר החולים במצב קשה.

מספר המונשמים זינק בעשרה בתוך יממה

משרד הבריאות מעדכן הערב (מוצ"ש) כי מספר החולים המוגדרים במצב קשה עומד על 312, כשמתוכם 94 מונשמים - זינוק של עשרה חולים הזקוקים להנשמה ביממה האחרונה.

במשרד הבריאות מסרו כי עקב תקלה מחשובית, הנתונים מעודכנים לשעת צהריים היום, ולא לשעה נוכחית. עוד נמסר כי התקלה בטיפול, ונתונים עדכניים יתפרסמו בהקדם.

מספר הנדבקים החדשים שאומתו אמש עומד על 1,770, מתוך 23,153 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. כאמור, נכון להיום בצהריים עומד המספר על 60,496 מאומתים מפרוץ המגפה. 33,160 חולים פעילים. 

בסך הכל עומד מספר הנפטרים על 455 במצטבר מפרוץ המגפה. כשביממה האחרונה נפטר אדם אחד כתוצאה מקורונה.