האוצר אישר תשלום לאנשי הצוותים הרפואיים ששוהים בבידו

שר האוצר, ישראל כ״ץ ומרכז הקואליציה בוועדת הכספים, חבר הכנסת אופיר כץ סיכמו על פתרון לבעיית ימי הבידוד של הצוותים הרפואיים. השר כץ: "מחובתנו לספק לצוותים הרפואיים את כל התנאים לעמוד במשימתם ולאפשר להם לעסוק בהצלת חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/20 12:24 ג באב התשפ

האוצר אישר תשלום לאנשי הצוותים הרפואיים ששוהים בבידו
צילום: Yossi Aloni/Flash90

הממונה על השכר קבע מתווה לפיו לא ינוכו ימי הבידוד או המחלה של אנשי הצוותים הרפואיים ששהו בבידוד או חלו בנגיף הקורונה עקב טיפול בחולה מאומת. כמו כן, עובדים אלה יקבלו תשלום נוסף על תקופת ימי הבידוד או המחלה. 

שר האוצר, ישראל כ״ץ הסביר כי משרדו יגדיל את כוח האדם הרפואי במחלקות : "כחלק ממתווה האחיות שגיבשתי השבוע שבו סיכמנו על סיוע עצום למערכת הבריאות בין היתר הוספת 2,000 תקנים לאחיות ו-400 תקני רופאים, כדי לסייע להם להתמודד עם תקופה מאתגרת זו, סיכמתי יחד עם ח״כ אופיר כץ על תיקון חשוב המונע פגיעה בשכרם של הצוותים הרפואיים. מחובתנו לספק להם את כל התנאים לעמוד במשימתם ולאפשר להם לעסוק בהצלת חיים".

ח"כ אופיר כץ

ח"כ אופיר כץ צילום: ללא

חבר הכנסת אופיר כץ ברך על ההחלטה: "אני מברך על היענות שר האוצר לבקשה שלי. הצוותים הרפואיים פועלים יום ולילה על מנת לטפל ולשמור על בריאות הציבור, ומסכנים בכך את בריאותם ובריאות משפחתם, זו חובתנו להבטיח שהם לא יפגעו מזה כלכלית. תיקון העוול הזה חשוב מאין כמותו.