הרב פרץ נזכר בפינוי גוש קטיף: "המתיישבים צוירו כאלימים"

השר לענייני ירושלים, שהתגורר בגוש קטיף לפני הפינוי, מספר על התחושות מלפני 15 שנה: "החברה הישראלית נקרעה, אבל הערבות ההדדית, החיבור לעם ולאדמה לא נקרעו מהמתיישבים שגורשו מבתיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/20 11:38 ג באב התשפ

הרב פרץ נזכר בפינוי גוש קטיף: "המתיישבים צוירו כאלימים"
הפינוי מגוש קטיף לפני 15 שנה, צילום: פלאש 90

השר לענייני ירושלים הרב רפי פרץ, שהתגורר בגוש קטיף לפני הפינוי, מספר על התחושות מלפני 15 שנה ומה הצליח לרומם את מתיישבים למרות אסון הגדול שפקד אותם

"15 שנים לגירוש מגוש קטיף. השנים עוברות והזיכרון כואב כאילו היה זה אתמול", נזכר פרץ והוסיף: "פעלנו באחריות וממלכתיות, על אף הכאב הגדול והפניית העורף למתיישבים, בחרנו בצמיחה. אני זוכר בימים שלפני הגירוש, דן חלוץ, הרמטכ״ל דאז, אמר לי, "אנחנו הולכים למלחמת אחים." אמרתי לו, ״אני מכיר את האנשים, את המתיישבים, מלחמת אחים לא תהיה!״ נעשה הכל עד לנקודה שבה נגיד שהעת לקחת צעד אחורה לא נרים יד. הוא נערך אחרת, אבל אני ידעתי שאף מתיישב לא ירים את ידו". 

פרץ מספר על האחריות שהרגיש כלפי עם ישראל: "היתה לנו אחריות בתקופת הגירוש שלא תהיה שפיכות דמים. הצבא נקרע לשניים, החברה הישראלית נקרעה, אבל הערבות ההדדית, החיבור לעם ולאדמה, הרצון לבנות את ארץ ישראל אלה לא נקרעו מהמתיישבים שגורשו מבתיהם. אלה היו רגעים קשים בהם נדרשתי לעמוד עם אחריות של מנהיג ציבור, לא בחרתי לעצמי את המקום או התפקיד אבל בהחלט בחרתי בדרך של אחריות. אחריות זו ממשיכה איתי גם היום, לזכור תמיר את חמשת תלמידיי הי״ד, טל קורצוויל, אשר מרקוס, אריאל זאנה, ערן פיקאר ואריק קרוגליאק שנרצחו בפיגוע במכינה בעצמונה".

"יום אחרי שפינו אותי ילדיי רעייתי, כשמשפחתי לא יודעת היכן נישן באותו הלילה, קרא לי ראש הממשלה אריק שרון. הוא הצביע חולות חלוצה וביקש שנלך ליישב שם. עניתי לו - ״אם ליישב את ארץ זו המשימה אנחנו באים, אנו אוהבים את ארץ ישראל על אף האגרוף בבטן שנתתם לנו". 

הגירוש מעזה היה טעות מרה, מדינת ישראל הפנתה עורף למתיישביה, וחמור מכך הגירוש היה טעות שאנו משלמים עליה עד היום. מבצע 'צוק איתן', שגם אותו אנו מציינים בימים אלו, הוא הוכחה ניצחת לכך. 68 חיילים שנפלו, ובתוכם שניים שלא שבו משם – סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין, במבצע שלא היה צריך להיות אם היינו נשארים בגוש קטיף. מדינת ישראל ברחה וההרתעה הישראלית נפגעה בצורה קשה". 

הרב פרץ סיכם: "על אף הפניית העורף ולמרות שהמתיישבים צוירו כאלימים, והתקשורת הפכה אותם לכאלו שיעברו על החוק, התנהגנו באחריות ובממלכתיות. אנחנו נמשיך ליישב את ארץ ישראל ונמשיך להתחבר לעם ישראל, זאת השליחות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן