ועדת הקורונה: אטרקציות תיירותיות ייפתחו בסופ"ש, חדרי הכושר יחזרו לפעילות

ועדת הקורונה החליטה כי על אף החלטת הממשלה על סגר בסופי השבוע, המוזיאונים וגני החיות יישארו פתוחים, וחדרי הכושר ייפתחו ביום ראשון מחדש, אלא אם תציג הממשלה מתווה אחר לפתיחתם תחת ההגבלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/20 13:22 ב באב התשפ

ועדת הקורונה: אטרקציות תיירותיות ייפתחו בסופ"ש, חדרי הכושר יחזרו לפעילות
גן החיות התנ"כי. יישאר פתוח, צילום: פלאש 90

ועדת הקורונה בכנסת אישרה היום (ה') את פתיחתם בימי שישי ושבת הקרובים של המוזיאונים, כמובן לפי התו הסגול, האטרקציות התיירותיות וגני החיות. בכך למעשה ביטלה הוועדה את החלטת הממשלה בשבוע שעבר, על סגירת כל השירותים, למעט החיוניים, בסופי השבוע.

חוק הקורונה הגדול עבר בקריאה שניה ושלישית: "פיקוח נפש"

בנוסף, החליטה הוועדה לאשר מחדש את פתיחתם של חדרי הכושר, החל מיום ראשון הקרוב בשעה 6:00 בבוקר. בהודעת הוועדה נאמר כי הזמן שניתן עד לפתיחתם נועד "כדי לתת לממשלה לקבוע מתווה להפעלתם".

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה בסיום הדיון: "אל תמהרו להספיד את הוועדה. נמשיך לעסוק בליבת החיים של האנשים לצד הקורונה ונמשיך לשאול את השאלות הקשות ולפקח על עבודת הממשלה, גם בלי צווים".

בנוסף התייחסה שאשא-ביטון למינויו של פרופ' רוני גמזו לממונה מטעם הממשלה על המאבק בקורונה, ואמרה כי מינויו יהווה שיקול בהתנהלות הוועדה: "אולי צריך כרגע לא להתערב בהחלטות הממשלה".

בפתח הדיון אמרה שאשא-ביטון בגילוי-לב: "אינני יודעת מה תהיה ההחלטה אך חשוב שהדברים ייאמרו: אני לא מוכנה לפתוח את ענף חדרי הכושר ושאחרי שעתיים יסגרו אותו בצו חדש. אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים ולגלות אחריות גם כשלא-נוח. חשוב לי להשאיר פתח למתווה של הממשלה לפתיחת חדרי הכושר כך שיישארו פתוחים לאורך תקופה ולא ייפתחו וייסגרו. אני רוצה שכל החלטה של הוועדה תהיה באופן אמיתי ההחלטה הטובה ביותר, כי הענף חייב יציבות. חדרי הכושר לא יכולים להיפתח ולהיסגר".

בתום הדיון הדיון פנתה יפעת שאשא-ביטון לציבור: "אנחנו במגיפה ומצב חירום. יש אחריות מאוד כבדה על הכתפיים של כולנו, ולכן אני פונה אליכם באמת מדם ליבי: תשמרו על ההנחיות, תעטו מסיכות ושאו באחריות-אישית. אתם המפתח להצלחה שלנו בהתמודדות עם הנגיף ורק אתכם ננצח אותו".

יו"ר איגוד המוזיאונים ואיקו"ם ישראל, נאוה קסלר, בירכה על ההחלטה: "אני מודה לוועדת הקורונה בראשותה של ח"כ יפעת שאשא ביטון על החרגת המוזיאונים מן הצו שאסר על פתיחתם בשבת. המוזיאונים מהווים אי של שפיות חברתית ותרבותית בימים אלה ומציעים מענה תרבותי איכותי לציבור, שתורם לבריאות ולחוסן הנפשי והחברתי בישראל".