המתווה לחזרה ללימודים: עד 18 תלמידים בכיתה, בשילוב למידה מרחוק

משרד הבריאות צפוי להציג מתווה לחזרה ללימודים, לפיו בגנים לא תהיה הגבלת כמות, אך בבתי הספר ובתיכונים יוכלו ללמוד עד 18 תלמידים בכיתה, וכן שילוב למידה מרחוק, ועטיית מסכות בכיתות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/20 08:13 ב באב התשפ

המתווה לחזרה ללימודים: עד 18 תלמידים בכיתה, בשילוב למידה מרחוק
חוזרים ללימודים, צילום: shutterstock

האם הלימודים יתחדשו ב-1 בספטמבר? פחות מחודש וחצי לפתיחת שנת הלימודים, משרד הבריאות צפוי להציג נייר עמדה, עם העקרונות לפיהם יכולה להיפתח שנת הלימודים הקרובה, ברקע התפרצות הקורונה, כך דווח ב-N12. על פי הדיווח, המסמך יוצג היום (ה') בפני הממשלה ומשרדי האוצר והחינוך, לקראת הגשת הצעת תקציב משותפת לקראת החזרה ללימודים.

משרד החינוך למנהלים: "היערכו ללמידה מרחוק"

על פי המסמך, עדויות שהצטברו עד כה מעלות כי ילדים בגילאים הנמוכים מדבקים פחות, וכן כי התחלואה בקרב ילדים נוטה להיות קלה יותר, ושיעור התחלואה הכללי בקרב ילדים הינו נמוך יותר. על כן ממליצים במשרד הבריאות שלא להגביל את כמות הילדים בגיל הרך - במעונות ובגנים - ולא יהיה צורך בקפסולות.

בגילאים הגבוהים יותר הבעיה צפויה להיות קשה יותר, ובמשרד הבריאות ממליצים לקיים את הלימודים בבתי הספר היסודיים והתיכונים במסגרת של עד 18 ילדים בכיתה בלבד. מדובר במתווה בעייתי בשל מחסור במקום בבתי הספר ובכיתות.

בנוסף, ממליץ המסמך על המשך שילוב הלמידה המקוונת בתוך המערכת הקבועה, כפי שהיה בחודשי הלימודים מאז החזרה מהשבתת הקורונה. כמו כן, כמובן, יידרשו התלמידים והמורים בהקפדה על הנחיות משרד הבריאות בכיתות ובבתי הספר - היגיינה, שמירת מרחק ועטיית מסכות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן