הרב שרלו על טיפולי ההמרה: "צריך לאסור, אך לא במסגרת חקיקה"

בשיחה עם כיפה, בהתייחסות לחוק האיסור על טיפולי המרה, שעבר בכנסת בניגוד לעמדת הקואליציה, אומר הרב יובל שרלו כי הוא מתנגד לטיפולי ההמרה שנים רבות, אך הדבר צריך להיעשות במסגרת קוד אתי של טיפול, ולא בחקיקה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/07/20 17:41 א באב התשפ

הרב שרלו על טיפולי ההמרה: "צריך לאסור, אך לא במסגרת חקיקה"
הרב יובל שרלו, צילום: אריה כץ

סערת החוק נגד טיפולי המרה מוסיפה לייצר גלים. כזכור, החוק אותו יזמה ח"כ מרב מיכאלי, עבר הבוקר (ד') במליאה בקולותיהם של חברי כחול לבן, בניגוד לעמדת הקואליציה והמפלגות החרדיות ועורר משבר קואליציוני. עם זאת מדובר בהצעה בקריאה טרומית, והסיכויים שהחוק יושלם ויעבור בכנסת נמוכים מאוד.

המשבר הקואליציוני הבא: הכנסת הצביעה בעד חוק איסור טיפולי המרה

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת 'אורות שאול' ומראשי רבני צהר, השיב לשאלת חדשות כיפה בנושא, והסביר כי קשה מאוד לקבוע מה נכלל תחת המושג "טיפולי המרה": "קשה מאוד להתייחס להצעת חוק האוסרת טיפולי המרה, כי שאלת ההגדרה של המושג "טיפולי המרה" מאוד מאוד רחבה".

הרב שרלו הסביר את עמדתו בנושא, והבהיר כי הוא אינו מתנגד להצעה, אך סבור שהכנסת איננה המקום להעלות אותה: "אם הכוונה היא לאיסור טיפולים שבהם נקבעת מראש המטרה – שהבחור או הבחורה יהיו בעלי זהות מינית אחרת - אני מתנגד לכך כבר שנים רבות, ורואה בכך עבירה אתית חמורה של הטיפול, ומהלך מסוכן מאוד שמי שנוקט בו פוגע בכללים היסודיים ביותר של הטיפול הנפשי. לכן, הרעיון שטיפולים אלה אסורים בתכלית הוא נכון מאוד.

"אולם, יש לי עמדה עקרונית המתנגדת להתערבות של חוקים במערכת הטיפול, שהיא חלק מתפיסתי בכלל ביחס להתערבות חקיקתית. לכן, הייתי מעדיף שהפעולה נגד טיפולים מעין אלה תיעשה במישורי הקוד האתי של המטפלים וכדו', ולא בחקיקות בכנסת. 
אני תומך אפוא ברעיון ההתנגדות אבל לא בחקיקה".